۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۳۲۰۲

آیت الله نجفی رحلت آیت الله رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی رحلت آیت الله رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و خانواده این فقید تسلیت گفت.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، امشب در پیام های جداگانه ای برای رهبر معظم انقلاب و خانواده هاشمی رفسنجانی، ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در پیام آیت الله بشیر نجفی به حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: با حزن و اندوه فراوان خبر ارتحال یکی از استوانه های انقلاب اسلامی ایران عزیز ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دریافت شد.

این مرجع عالی در نجف، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب، از خداوند منان خواستار رحمت واسعه برای آن فقید عزیز شد و افزود: این مصیبت را به حضرت ولی عصر(عج)، جنابعالی و ملت شریف ایران عزیز و خانواده آن مرحوم تسلیت می گویم.

آیت الله بشیر نجفی در پیام دیگری، این مصیبت را به خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی تسلیت گفته و از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با عنوان 'یکی از ارکان انقلاب اسلامی' یاد کرده است.

وی اضافه کرد: از خداوند می خواهم به همگان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید.

به گزارش ایرنا، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در عراق بازتاب گسترده ای داشت و از همان شامگاه یکشنبه که خبر در صفحات رسانه ها و شبکه های تلویزیونی ظاهر شد، عراقی ها با حساسیت آن را دنبال کردند و روز دوشنبه یک هیات عالی از عراق از جمله عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی، ابراهیم جعفری وزیر خارجه و چند تن از وزرا و شخصیت های برجسته از جمله مشاوران حیدر العبادی راهی تهران شدند.

امروز سه شنبه نیز مقام ها و رهبران عراقی در راس آنها نوری المالکی رییس جمهوری عراق و علمای شیعه و سنی و شخصیت های فرهنگی و عشایری برای عرض تسلیت به سفارت ایران در بغداد آمدند و در مراسم ویژه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات