۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۱۹۶
امام جمعه زهک:

دید بلند و تکیه گاه بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی عالمی بزرگ ساخته بود

حجت الاسلام خدری گفت: ذکاوت، دید بلند، تکیه گاه بودن از فرازهایی بوده که رهبر معظم انقلاب در پیام خود نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی به آن اشاره کرده و اینها از وی عالمی بزرگ ساخته بود.
خدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زاهدان، حجت الاسلام حسن خدری، امام جمعه زهک، امشب در مراسم یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان زهک برگزار شد، گفت: تعبیری که در مورد عالمان می‌شود این است که عالمان چراغ های هدایت هستند و مسیر را برای انسان روشن می‌کنند.

امام جمعه زهک تصریح کرد: وقتی عالمی دینی دار فانی را وداع می‌گوید در اسلام یک نوع خلل ایجاد می‌شود که هیچکس نمی‌تواند جایگزین آن شود.

وی عنوان کرد: دنیا نمی‌تواند عالمی واقعی را به خود تحمیل کند؛ چرا که علم او آنقدر زیاد است که به طرف مادیات نمی‌رود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به جایگاه علم ادامه داد: علم انسان به او فضل، آگاهی و دور اندیشی می‌دهد؛ به گونه ای که تاکنون کسی نتوانسته آنگونه که باید جای امام را پر کند.

وی با اشاره به اینکه انسان بدون علم گرفتار فتنه می‌شود، خاطرنشان کرد: انسانی که عالم نباشد قطعا نمی‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب گفت: آیت الله رفسنجانی از علمای بزرگی بود که به تعبیر رهبر انقلاب دارای وجود و ابعادی غنی بود.

امام جمعه زهک افزود: ذکاوت، دید بلند، تکیه گاه بودن از فرازهایی بوده که رهبر انقلاب در پیام خود نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: در نظام اسلامی وظیفه مندیم در مسیری باشیم که امام راحل بر اساس آن انگیزه ها و ارزش های انقلابی حرکت کرده است./831/202/ب3

ارسال نظرات