۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۱۹۴
پیام تسلیت علما و مراکز اهل تسنن لبنان؛

خلأ فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی با وجود رهبر معظم انقلاب احساس نمی شود

علما و مراکز اهل تسنن لبنان در پیام های جداگانه، درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر و ملت ایران تسلیت گفتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و مراکز اسلامی اهل تسنن لبنان با صدور پیام هایی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.

شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت، پیام تسلیتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.

خلأ فقدان آیت الله هاشمی با وجود رهبری احساس نمی شود

شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان و امام جمعه اهل تسنن صیدا ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقامات و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: فقدان چنین شخصیتی در این زمان حساس، خلأ بزرگی را ایجاد خواهد کرد به ویژه اینکه وی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: این خلأ با رهبر رشیدانه و حکیمانه امام خامنه ای احساس نمی شود. آیت الله هاشمی را شخصیت بزرگ اسلامی می دانیم که در پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن ایران به چنین جایگاه قدرتمندی نقش فراوانی داشت. امید است خداوند به خانواده وی صبر و پاداش عطا فرماید.

آیت الله هاشمی از ستون های نظام بود

شیخ عبدالله عبدالناصر الجبری نایب رییس جنبش امت، پیام های تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب و سفیر ایران در بیروت ارسال کرد.

در این پیام آمده است: این فقید از بزرگترین ستون های نظام و از موسسان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بود. آثار درخشان فعالیت وی به همراه دوست و همراهش یعنی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب کاملا نمایان است.

وی اظهار داشت: آیت الله رفسنجانی در انقلابی نقش داشت که همه معادله های منطقه را به سود ملت های مستضعف به ویژه فلسطین تغییر داد. حمایت از ملت فلسطین، شعاری بود که جمهوری اسلامی ایران در گفتار و عمل به  تحقق آن پرداختند.

آیت الله رفسنجانی از پیشگامان وحدت مسلمانان به شمار می آمد

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت، ارتحال رییس مجمع تشخیص مصلحت را به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت و ادامه داد: این مرد بزرگ عمر خود را در راه خدمت به امت اسلامی صرف کرد و از نمادهای امت و پیشگامان وحدت و عزت مسلمانان به شمار می آمد.

وی با اشاره به مواضع آیت الله هاشمی در دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان ساخت: ایشان حامی و مدافع محور مقاومت در لبنان و فلسطین بود و اجازه نداد مسائل شخصی و گروهی به حمایت مستمر و موثر از این پروژه صادقانه پایان دهد.

آیت الله هاشمی از حامیان مقاومت اسلامی بود

شیخ حسام العیلانی از روحانیان اهل تسنن صیدا در پیام تسلیت خود گفت: جهان اسلام یکی از شخصیت های وحدت آفرین خود را از دست داد.

وی این ضایعه را به مسؤولان و ملت ایران تسلیت گفت و افزود: آیت الله رفسنجانی از حامیان مقاومت در لبنان محسوب شده و همواره بر تحکیم وحدت اسلامی تأکید می ورزید.

فقدان آیت الله هاشمی خسارت بزرگی برای ایران و فلسطین است

کمیته دفاع از مقاومت فلسطین نیز فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را خسارت بزرگی برای ایران و فلسطین و لبنان توصیف کرده و مواضع وی را در دفاع از مقامت اسلامی، شجاعانه خواند.

این کمیته مراتب همدردی خود را با حضرت آیت الله خامنه ای اعلام کرده و اظهار داشت که راه انقلابی این فقید بر اساس رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و پایداری ایشان در مواضع حق طلبانه دفاع از مجاهدان ادامه دارد. 

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال رییس مجمع تشخیص مصلحت در سفارت ایران

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز امروز در ساختمان این سفارت، به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های مختلف دینی و سیاسی و اجتماعی استقبال کرد.

شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت، شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان، شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله، شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت، وزیر دادگستری به نمایندگی از رییس جمهور، وزیران، نمایندگان پارلمان، مسؤولان جریان های سیاسی، سفیران کشورهای مختلف و نمایندگان گروه های مقاومت فلسطین در سفارت حضور یافته و ارتحال رییس مجمع تشخیص مصلحت را تسلیت گفتند.

این مراسم فردا چهارشنبه نیز از ساعت 10 صبح به وقت بیروت در سفارت برگزار خواهد شد./980/ب960/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات