۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۱۸۱
معاون ارتباطات جامعه المصطفی مطرح کرد؛

نیاز حوزه علمیه قم به شبکه ماهواره‌ای اختصاصی

مجتهد پروری از برنامه‌های مهم جامعه المصطفی، نیاز حوزه علمیه قم به شبکه ماهواره‌ای اختصاصی و لزوم تربیت قطب های اخلاقی با ملیت های مختلف از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قنبری در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات گسترده جامعه المصطفی اظهار داشت: جامعه المصطفی در سراسر دنیا دارای نمایندگانی برای انتقال گفتمان اصیل انقلاب بوده و در تلاش است مرجعیت علمی و دینی خود را در دنیا گسترش دهد.

وی بابیان اینکه جامعه المصطفی در بیش از 60 کشور جهان دارای نمایندگی است، افزود: امروز جامعه المصطفی پتانسیل پذیرش و آموزش 30 هزار نفر از ملیت‌های مختلف دنیا را در خود دارد.

معاون آموزش جامعه المصطفی با تأکید بر فارغ‌التحصیلی بیش از 35 هزارنفری دانش آموختگان از جامعه المصطفی ابراز داشت: در دوره‌های مجازی این موسسه هم بیش از 5 هزار نفر از ملیت‌های مختلف ثبت‌نام و تحت آموزش هستند.

وی آموزش زبان فارسی را از برنامه‌های آموزشی جامعه المصطفی برشمرد و گفت: زبان فارسی‌زبان اسلام و شیعه است و یکی از دوره‌های موفق ما در جامعه المصطفی آموزش زبان فارسی بوده، بیش از سه هزار نفر در این دوره‌ها تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری مجتهد پروری را از برنامه‌های جامعه المصطفی دانست و عنوان کرد: جذب نخبگان آموزشی و پژوهشی در سطح 5 جامعه المصطفی به منظور تربیت افرادی برای پاسخگویی در حد اجتهاد مهم شمرده می شود.   

نیاز حوزه علمیه قم به شبکه ماهواره‌ای اختصاصی

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر لزوم دفاع از حقانیت اسلام با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای سایبری خواستار راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اختصاصی از سوی حوزه‌های علمیه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی با اشاره به تأکید برخی از علما و مراجع تقلید مبنی بر لزوم راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای که حوزه‌های علمیه متولی اداره و جهت دهی به آن باشند، گفت: در روزگار کنونی بهره‌گیری از تکنولوژی جدید در زمینه تبیین معارف دینی امری ضروری است و با توجه به رشد وسایل ارتباطی نوین به خصوص در حوزه اطلاع رسانی، باید از این ابزار‌ها برای ترویج آموزه‌های اسلامی و دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) استفاده کنیم.

وی افزود: مخاطبان ما استفاده‌کنندگان از تکنولوژی‌های جدید هستند. باید بپذیریم که صنعت ارتباطی قدیم تا حدود زیادی مخاطب انبوه خود را از دست داده است.

مقابله با اسلام‌هراسی با ابزارهای نوین ارتباطی

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که در دنیای کنونی که دشمنان بر طبل اسلام هراسی و شیعه هراسی می‌کوبند، توجه به ضرورت‌های تبیین معارف دینی از دریچه ابرازهای ارتباطی نوین، اجتناب‌ناپذیر است، افزود: امروز شاهدیم که چه تبلیغات گسترده‌ای برای مخدوش کردن اسلام صورت  می‌گیرد. به طوری که تروریست‌های تکفیری و داعش فقط یک پازل از جریان اسلام‌هراسی غرب و آمریکا و صهیونیسم بین الملل هستند.

وی ادامه داد: اسلام‌هراسی جریان عمیقی است که توسط دستگاه اطلاعاتی غرب کلید خورده و یکی از راهبردهای اصلی نظام سلطه برای مبارزه با اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) همین مسأله اسلام هراسی است که به ویژه در مورد کشور ما با ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در هم آمیخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) مبنی بر این‌که زمانی می‌آید که از شهر قم علم به سراسر جهان منتشر می‌شود، گفت: آنچه که در زمان ما فرمایش امام صادق(علیه السلام) را محقق و تعبیر می‌سازد همین شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است، بنابراین حوزه‌های علمیه و به خصوص حوزه علمیه قم باید به این مهم توجه ویژه‌تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتشار دانش در گستره گیتی مستلزم این است که ما در پهنای گیتی حضور فعال داشته باشیم که یکی از راه‌ها اعزام مبلغ است.

لزوم تربیت قطب های اخلاقی با ملیت های مختلف

دکتر حاجی ده آبادی، رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی در جلسه هم اندیشی مربیان و اساتید اخلاق این موسسه و اعظای حکم به ایشان، ضمن تسلیت یار دیرین امام و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: در دیداری که با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتیم به وضوح عشق به رهبری را در چهره ایشان مشاهده کرده، وجود ایشان مملو از علاقه به رهبر معظم انقلاب بود.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی با اشاره به این که حوزه های علمیه باید قدردان ذخائر خود باشد، اظهار داشت: حفظ آرامش در فشارهای مختلف سیاسی، یکی از برجسته ترین ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

دکتر حاجی ده آبادی در ادامه بر اهمیت اخلاق مداری در عرصه های علمی جامعه المصطفی اشاره نمود و اظهار داشت: اخلاق مداری در جامعه المصطفی باید به گونه ای متفاوت باشد، که بعد از برگشت طلاب و دانش پژهان به جامعه هدف، نوع نگاه تربیتی ایشان و منش اخلاق دینی این عزیزان به خوبی نمود داشته باشد.

وی با تاکید بر این که اخلاق اسلامی را نمی توان در حوزه خاص محدود نمود، اظهار داشت: سبک و سیره زندگانی بزرگان حوزه های علمیه، ظرفیتی است که می تواند در تربیت و ارتقاء جایگاه اخلاق اسلامی در المصطفی نقش آفرینی کند.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم انسانی بر لزوم تربیت قطب های اخلاقی در میان طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی با ملیت های مختلف تأکید نمود و خاطرنشان کرد: طلاب جامعه المصطفی باید همچون شمعی فروزان با رفتار و گفتار خود که برگرفته از ذخائر اهل بیت(علیهم السلام) است، در عرصه های مختلف اجتماعی نقش آفرینی نمایند.

دکتر حاجی ده آبادی ضمن تقدیر از اساتید اخلاق جامعه المصطفی، به جایگاه والای معلم اخلاق اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در هم اندیشی مربیان و اساتید اخلاق موسسه آموزش عالی علوم انسانی برآنیم تا ضمن بهره گیری از تجربیات اساتید، تحولات اخلاقی و معرفتی عمیقی را در جامعه المصطفی رقم بزنیم.  

کارگاه دانش افزایی اساتید نمایندگی المصطفی در اصفهان برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، رئیس نمایندگی اصفهان در اصفهان دراین کارگاه که به منظور ارتقاء سطح علمی اساتید برگزار گردید به تدریس روش ها و فنون کاربردی در گفت وگو و نیز سنجش و تقویت مهارت کلاس داری در این زمینه پرداخت.

 گفتنی است؛ روش گفتگو یکی از روش های موثر در یادگیری زبان دوم به ویژه زبان فارسی است که به گونه  پرسش و پاسخ و اظهار نظرهای دو جانبه ای 1نفره ، 2نفره و جمعی صورت می پذیرد.

این روش با هدف تقویت، تثبیت و تسلط بر گفتار، توسعه و گسترش دامنه واژگان، جملات و عادت های زبانی از جمله ساختار زبانی، برطرف کردن اشتباهات و یا خطاهای زبان و تقویت مهارت شنیدار  انجام می پذید./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات