۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۱۷۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

انس با محرومان از شیوه‌های رفتاری امام رضا بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به جایگاه کمک به محرومان در نزد ائمه اطهار به‌ ویژه اما رضا(ع) پرداخت و گفت: یکی از شیوه‌های رفتاری امام رضا(ع) انس با محرومان بود.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه امروز در بازدید از دفتر آستان قدس رضوی که در دفتر آستان قدس رضوی استان آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: خداوند را شاکریم که لطف کرد و چنین مجموعه پر خیر و برکتی در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

وی در ادامه افزود: قطعاً چنین مجموعه ای با عنایت خاص خود امام رضا (ع) اداره خواهد شد و توفیق خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام بزرگ‌ترین افتخار برای ما مسلمانان است.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به حضور نیروهای مؤمن و متدین و انقلابی در این مجموعه گفت: انجام چنین کارهایی که برای اهل‌بیت علیهم‌السلام است عاقبت‌ بخیری انسان در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: خدمت به محبان حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) والاترین توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده زیرا کسب آرامش فقط با تمسک به اهل‌بیت (ع) به دست می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی به جایگاه کمک به محرومان در نزد ائمه اطهار به‌ویژه اما رضا (ع) پرداخت و گفت: یکی از شیوه‌های رفتاری امام رضا (ع) انس با محرومان بود.

امام‌جمعه ارومیه با پر برکت خواندن مجموعه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آنهایی که در راه خیر هستند، عنایت ویژه خداوند همراه آنها خواهد شد.

وی تأکید کرد: اخلاص کار در این مجموعه برای کمک به طبقات محروم و مستضعفان جامعه حقا و انصافاً یک حرکت اساسى را مى‌طلبد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمد مختارزاده سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با ارائه گزارشی از اهداف این مجموعه گفت: خدمت‌گزاری آستان قدس برای ارتقای روحیه معنوی مردم، خدمت به زائران به‌ ویژه ضعفا و نیازمندان و مستمندان، استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان در فضای عمومی جهان اسلام، حفظ و نگهداری فضا و بناهای هنری، حفاظت از موقوفات و سامان بخشی به بنگاه‌های اقتصادی و خدمات‌رسانی از جمله رسالت‌های آستان قدس رضوی است.

وی بیان کرد: با توجه به این رسالت‌ها و اهدافی که دفاتر نمایندگی استان‌ها بر عهده‌دارند ساماندهی موقوفات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، ساماندهی زائر اولی‌ها، داروسازی و تأمین سلامت، اشتغال‌زایی، اطعام محرومان، نذورات و هدایا و رسیدگی به مستضعفان و محرومان است./202/936/ب1

ارسال نظرات