۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۱۷۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

بارزترین مقام حضرت معصومه محدثه بودن ایشان است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که برای حضرت معصومه(س) در کتب و روایات مقام های زیادی ذکر شده است، گفت: یکی از بارزترین شاخصه ها و مقام های حضرت معصومه(س) محدثه بودن است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه برای حضرت معصومه(س) مقام های زیادی در کتب و روایات از جانب امامان معصوم(ع) نقل شده است، گفت: اولین مقام حضرت معصومه(س) عفیفه و محجبه بودن است و ایشان مانند حضرت زهرا(س) بسیار عفیف و با حجاب بودند به گونه ای که در میان مردم به عفت و حجاب شهرت داشتند.

وی افزود: دیگر مقام و لقب حضرت معصومه(س) مبارکه است؛ زیرا ایشان نه تنها برای خاندان رسالت و آل الله بلکه برای بشریت مایه برکت شده و به برکت وجود ایشان حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی شکل گرفت و همواره بر گرد وجود ایشان در طول تاریخ علمای بسیار وارسته و برجسته ای پرور یافته اند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه حضرت معصومه(س) محدثه بوده و از ایشان احادیث زیادی نقل شده است، گفت: از حضرت معصومه(س) احادیث زیادی در مورد مقام ولایت اهل بیت(ع) نقل شده است که حدیث « من کنت مولاه و فهذا علی مولاه» از جمله این احادیث است که ایشان در مسیر هجرت خود به ایران برای مردم نقل کردند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت بوده و شفیعه هستند، افزود: این مقام شفاعت در زیارتنامه ایشان مورد نقل قرار گرفته و در زیارتنامه این بانوی بزرگوار که از سوی امام رضا(ع) تعلیم داده شده آمده «یا فاطمةُ اشفعی لی فی الْجَنَّةِ فَانَّ لَکِ عِنْدَ اللّه شَأْنا مِنَ الشَّأن» که این حدیث اشاره به مقام شفاعت و شأن برجسته حضرت دارد که تنها این شأن و عظمت آن بر خداوند آشکار است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) مهاجره بوده و در راه اعتلای دین خدا هجرت کرده است، ادامه داد: حضرت معصومه(س) در مدینه جایگاه خوب و راحتی داشتند اما برای دفاع از امام زمان خود رنج هجرت و سفر را به جان خریدند و عزم هجرت کردند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه عفیف بودن، محجبه بودن، محدثه بودن، شفیعه بودن و مهاجره بودن از امتیازات خاص حضرت معصومه(س) در میان سایر امام زادگان است، یادآور شد: وجود ایشان برای مردم مایه هدایت بوده و حضور ایشان در قم منشأ تحولات عظیمی در تاریخ اسلام شده و ایشان را به حق باید زینب ثانی لقب داد./968/202/ب3

ارسال نظرات