۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۷۳۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین رازینی:

نقش ویژه ‌آیت الله هاشمی در انقلاب بر کسی پوشیده نیست

نماینده سابق خبرگان با بیان این که اگر این یاران امام در داخل کشور نبودند اقدامات رهبر کبیر انقلاب در زمان تبعید به آسانی به ثمر نمی رسید، گفت: آیت الله هاشمی در پیروزی انقلاب هم نقش داشتند و جزو شورای انقلاب بودند.
حجت الاسلام والمسلمین رازینی

حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی رییس شعبه 41 دیوان عالی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: نقش ایشان در انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: هرکس در انقلاب و نظام بوده و در هر برهه ای خدمت کرده شاهد خدمات ایشان در سنگرها و عرصه های گوناگون بوده است، آیت الله هاشمی قبل از پیروزی انقلاب و در شکل گیری آن و همچنین ساماندهی مبارزات نقش داشتند، حضرت امام آن زمان در خارج از کشور تشریف داشتند و بزرگوارانی همانند مقام معظم رهبری، آیات هاشمی، مطهری و طالقانی بودند که مسائل انقلاب را در داخل کشور مدیریت می کردند و به ثمر رساندند.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر این یاران امام در داخل کشور نبودند اقدامات رهبر کبیر انقلاب در زمان تبعید به آسانی به ثمر نمی رسید، اظهار داشت: آیت الله هاشمی در پیروزی انقلاب هم نقش داشتند و جزو شورای انقلاب بودند.

وی ادامه داد: ساماندهی مسائل ابتدای انقلاب یعنی قانونمند کردن کشور، برگزاری قانون اساسی و تشکیل نهادها و دیگر کارها از سوی شورای انقلاب انجام شد و این شورا بود که در ابتدای انقلاب نقش کشور را برای کشور داشتند و تصمیم گیری های مهم از آن طریق صورت می گرفت و انجام می شد.

حجت الاسلام والمسلمین رازینی با بیان این در جنگ تحمیلی آیت الله هاشمی به عنوان جانشین فرمانده کل قوا فشار زیادی را متحمل شد و فداکاری های بسیار انجام داد، ابراز داشت: فراموش نمی کنم در روزهای بسیار سخت جنگ همانند کربلای 4 و 5 زمانی بنده در جبهه بودم که واقعا شرایط سخت و بسیار شکننده بعد از کربلای 4 را ایشان با درایت و تدبیر و با توکل به خدا تبدیل به شرایط پیروزمندانه کربلای 5 کردند.

وی عنوان کرد: ضربه ای که در عملیات فاو و کربلای 5 به صدام وارد شد یک ضربه بسیار محکمی به صدام و اربابان او بود و فهمیدند که انقلاب اسلامی ایران شکست ناپذر است حتی اگر همه به صدام کمک کنند، در صحنه های گوناگون فرهنگی، سیاسی و سازندگی مرحوم هاشمی فعال بود.

رییس شعبه 41 دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: بعد از جنگ ایشان در بازسازی کشور و برگرداندن کشور به شرایط عادی بسیار نقش داشتند، در هر زمینه ای خدمات ایشان خدمات بزرگ و ارزشمندی است که ان شاءالله خداوند ایشان را رحمت کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات