۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۳۱۳۶
مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر:

آیت الله هاشمی رفسنجانی از ارکان و استوانه های انقلاب بود

مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از استوانه های نظام و ارکان توانمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این شخصیت بزرگ و انقلابی یار دیرین امام راحل و رهبری بود که حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی داشت.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه این شهرستان در محل حوزه علمیه با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور، این حادثه را ضایعه ای سنگین برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی عمری را در راه مجاهدت برای انقلاب و نظام اسلامی سپری کرد.

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از استوانه های نظام و ارکان توانمند انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این شخصیت بزرگ و انقلابی یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری بودند که حق بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مریدان امام راحل و از افتخارات در عرصه سازندگي و سیاسی بود، بیان داشت: این شخصیت کم نظیر انقلاب اسلامی همه عمر خود را در مسیر حراست از انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های آن به کار گرفت.

حجت الاسلام ایازی با بیان این که مسؤولان، مدیران و نسل جوان جامعه باید این چنین شخصیت انقلابی را الگوی خود در خدمت به انقلاب و نظام قرار دهند، افزود: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در همراهی با نهضت امام خمینی(ره) برای همگان آشکار و مبرهن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نام هاشمی با نهضت انقلاب اسلامی گره خورده است، بیان داشت: خدمات ارزنده این شخصیت بزرگ انقلاب هیچ گاه از یادها فراموش نخواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای برجسته و مؤثر شورای انقلاب بود، گفت: این شخصیت برجسته انقلاب پس از پیروزی نهضت نیز فعالیت های خود را در عرصه های گوناگون پیگیری کرد و همواره در خدمت به انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

حجت الاسلام ایازی با بیان این که خدمات برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه فراموش شدنی نیست، بیان داشت: به حتم فقدان چنین شخصیت های کم نظیری برای انقلاب اسلامی ضایعه ای بزرگ و خسران عظیمی است.

مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی محبوب امام راحل و مقام معظم رهبری بود، افزود: هر کجا که ایشان مسؤولیتی را بر عهده داشت مایه آرامش خاطر امام و رهبری بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به فعالیت های 60 ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبارزه با استبداد و استعمار، خاطرنشان کرد: عمر با برکت این شخصیت برجسته انقلاب برای پیروزی انقلاب، استقرار نظام اسلامی و تقویت جایگاه داخلی و بین المللی نظام اسلامی سپری شد.

حجت الاسلام ایازی با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل تلاش های ارزنده و گسترده خود در عرصه عمران و آبادی کشور به سردار سازندگی لقب گرفت، تصریح کرد: مردم هیچ گاه خدمات ارزنده این بزرگ مرد انقلاب اسلامی را از یادها نخواهند برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که روحانیت باید در همه امورحضور داشته و روشنگری کند افزود: طلاب و روحانیان باید با حضور مستمر و اثربخش خود در جامعه، بصیرت و آگاهی را به مردم منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شاهد هجمه های گسترده دشمنان علیه اسلام و انقلاب به ویژه در فضای مجازی هستیم، بیان داشت: رسالت روحانیت در شناسایی و خنثی سازی این توطئه های دشمنان بسیار سنگین است.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال تضعیف و از بین بردن مبانی دینی و انقلابی ما هستند، افزود: در چنین شرایطی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی عموم مردم است.

مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر با اشاره به این که فرهنگ دینی کشورمان امروز در معرض شدیدترین هجمه های دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: نباید اصول و مبانی دینی و انقلاب با شیوه های تبلیغی مناسب و اثرگذار در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام ایازی با بیان این که متأسفانه در سایه برخی بی توجهی ها در حوزه فرهنگی شاهد گسترش فرهنگ منحرف غرب در جامعه هستیم، بیان داشت: حرکت های منفعلانه در برابر فرهنگ غرب، موجب نفوذ فرهنگی دشمنان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان را دست کم گرفت، افزود: دشمن از هر روزنه ای برای از بین بردن فرهنگ دینی و انقلاب ما نفوذ می کند و تنها مسأله مورد نیاز در این باره هوشیاری و بصیرت بالا است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که باید فضایی فراهم شود تا تاریخ تصویری را به عینه ببینند تا اهل علم به صورت تصویری با تاریخ آشنا شوند و مردم نیز بدانند ما با فیلم مشکل نداریم بلکه با فیلم بد مشکل داریم، گفت: برخی درصدد هستند هنجارهای زشت را نشان دهند و به همین دلیل ما باید به این فضاها وارد شویم و در برخی موارد برخی از مشکلات اجازه نمی دهد./1317/202/ب2

ارسال نظرات