۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۱۲۵
پژوهشکده حج و زیارت منتشر کرد؛

کتاب قداست زدایی وهابیان از پیامبر اکرم

کتاب قداست زدایی وهابیان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تألیف غلامرضا رضایی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.
قداست زدایی وهابیان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتاب قداست زدایی وهابیان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تألیف غلامرضا رضایی را با تدوین پژوهشکده حج و زیارت منتشر کرد.

بی تردید مسلمانان با اعتقاد و احترام به تمامی پیامبران، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را برترین پیامبر و اشرف مخلوقات عالم می دانند که احدی در عزت و بزرگواری و شرافت به پای ایشان نمی رسد، اما متأسفانه در دوران معاصر، فرقه وهابیت عکس این اعتقاد عمل کرده است.

در مقدمه این اثر آمده است: فرقه وهابیت که چون لکه ننگی بر دامان جهان اسلام نشسته است، حرمت شکنی و هتاکی را به جایی رسانده اند که با تفسیر و توجیه عجیب و ناروا از آیات و روایات، قداست پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله را انکار کرده اند.

این کتاب با بررسی و نقد موارد هتک حرمت وهابیان به ساحت پیامبر بزرگوار اسلام، پرده از باطن شوم این فرقه گمراه برداشته است. آنچه این نوشتار در صدد آن است، بررسی و تحلیل برخی از قداست شکنی های این فرقه ضاله است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نفی عصمت پیامبر اکرم در تلقی و ابلاغ وحی، نفی عصمت پیامبر اکرم در ارتکاب گناهان، انکار توان شنیداری پیامبر اکرم در عالم برزخ، انکار اجماع بر مشروعیت زیارت قبر پیامبر، اتهام کفر به والدین پیامبر، جواز تغییر صیغه سلام بر پیامبر در تشهد از خطاب به غیبت و ...

این اثر در چهار فصل تنظیم شده است که در فصل نخست آن که به مفاهیم و کلیات اختصاص دارد، واژه قداست و قداست زدایی مورد بررسی قرار می گیرد، جایگاه معنوی پیامبر اکرم در قرآن کریم معرفی می شود و فلسفه شکل گیری و نامگذاری وهابیت تبیین می گردد.

نویسنده در فصل دوم تلاش می کند قداست زدایی وهابیان از شخصیت حقیقی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را در چهار گفتار انکار عصمت پیامبر، انکام علم پیامبر، انکار شنوایی پیامبر در عالم برزخ و بدعت شمردن زیارت و سفر زیارت پیامبر را مورد بررسی قرار دهد.

دیدن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در رؤیا نشانه ضعف ایمان و علامت نفاق، مشروعیت نداشتن دعا کنار قبر پیامبر و تغییر صیغه تشهد از خطاب به غیبت از مطالب اصلی فصل سوم این اثر است که به بررسی قداست زدایی وهابیان از شخصیت حقوقی پیامبر اکرم می پردازد.

قداست زدایی وهابیت از شخصیت نسبی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عنوان فصل چهارم این نوشتار است که گفتار اول آن، اتهام کفر زدن به والدین پیامبر را بررسی می کند و گفتار دوم به موضوع تعیین وظیفه نمودن ابن تیمیه برای فاطمه زهرا سلام الله علیها اختصاص دارد.

کتاب قداست زدایی وهابیان از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تألیف غلامرضا رضایی در قطع وزیری، 279 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10 هزار و 500 تومان به تازگی از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است./920/پ202/ق

ارسال نظرات