۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۷۳۱۰۸
رييس سابق سازمان انرژي اتمي مطرح کرد؛

تهديد رهبري سايه جنگ را از کشور برداشت نه «مذاکره»

رييس سابق انرژي اتمي گفت: برخي به اشتباه مي گويند سايه جنگ بر کشور بود، حال آنکه آن چيزي که اين مسأله را رفع کرد تهديد رهب معظم انقلاب مبني بر با خاک يکسان کردن تلاويو و حيفا بود و نه اينكه مذاکره باشد.
فريدون عباسي رحيم احمدي روشن پدر شهيد استقامت کنگره مصطفاي شهيد با گفتمان جوان مومن انقلابي کنگره مصطفاي شهيد با گفتمان جوان مومن انقلابي کنگره مصطفاي شهيد با گفتمان جوان مومن انقلابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، فريدون عباسي دوشنبه شب در کنگره مصطفاي شهيد با گفتمان جوان مؤمن انقلابي در مسجد صادقيه کاشان، با تشريح کاربردهاي متعدد انرژي هسته اي، گفت: يکي از موارد استفاده پرتوها در زندگي مردم و در حوزه هايي نظير پزشکي، کشاورزي و صنعت است و در عين حال بايد توجه داشت که بخش عمده فناوري هسته اي مرتبط با رشته هاي ديگر علوم و فنون است.

وي با تأکيد بر درجه امنيت و توان بالاي فعاليت هسته اي، افزود: برخي جريانات سياسي مي خواهند طوري جلوه دهند که انرژي هسته اي مقابل رفاه مردم را گرفته و چرخ زندگي مردم را متوقف ساخته در حالي که اگر اين توان و حرکت وجود نداشت اصولا ما موفق به پيشرفت در زمينه انرژي هسته اي نمي شديم.

رييس سابق سازمان انرژي اتمي به شخصيت علمي برجسته شهيد احمدي روشن و  انتخاب اين شهيد براي شکستن تحريم هاي فني دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار با به شهادت رساندن اين جوان انقلابي به دنبال ايجاد رعب در جامعه علمي و فني بود اما چنانکه مشاهده شد پس از شهادت مصطفي، تقاضاهاي گسترده دانشجويان براي ورود به حوزه هسته اي بيشتر از قبل شد.

عباسي در ادامه در زمينه موضوعات مختلف پيرامون موضوع هسته اي، نظير برجام، گفت: نبايد يادمان برود موضوع بر سر فناوري هسته‌اي يا فعاليت هاي موشکي نيست، بلکه بحث بر اين عقيده استوار است که مي خواهيم انقلابي بمانيم يا دنبال چيز ديگري هستيم، بنابراين منظور در اينجا مسأله هسته اي نيست بلکه موضوع انقلابي بودن است.

وي با تأکيد بر اينکه با وجود همه مشکلات و تنگناها به يک قدرت منطقه اي تبديل شده و شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه علم و فناوري بوديم، افزود: علم و فناوري زيربناي توليد ثروت است که مي تواند منشأ مسائل مختلفي چون اشتغال و توسعه دفاعي باشد.

عباسي همچنين در مورد تعبير زدوده شدن سايه جنگ از کشور با مذاکره، بيان کرد: برخي به اشتباه مي گويند سايه جنگ بر کشور بود حال آنکه آن چيزي که اين مسأله را رفع کرد تهديد رهبر معظم انقلاب مبني بر با خاک يکسان کردن تلاويو و حيفا بود و نه  اينكه مذاکره باشد.

در ادامه رحيم احمدي روشن، پدر شهيد استقامت نيز در اين مراسم به تبيين ويژگي هاي فرزندش پرداخت و گفت: نيکي به پدر و مادر، سرباز مردم، مريد رهبري و اخلاص در کار بارزترين ويژگي هاي مصطفي به شمار مي رفت، همان شاخص هايي که يک جوان مؤمن انقلابي باید از آن برخوردار باشد.

يکي از همکاران شهيد احمدي روشن نيز با اشاره به تلاش مستمر اين شهيد به مسأله بومي سازي در فناوري هسته اي عنوان کرد: مصطفي هميشه باور داشت که دشمن را مي توان شکست داد و همواره در اين زمينه انگيزه داشت.

حسن حق پناه، دبير کنگره در کاشان نيز گزارش مختصري از روند برگزاري اين برنامه در شهرهاي مختلف ارائه کرد و آن را گامي براي تحقق بخشيدن به مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد تبيين شاخص هاي جوان مومن انقلابي دانست.

شايان ذكر است، در اين مراسم كه همراه با اجراي شعرخواني و مديجه سرايي صابر خراساني بود، از فريدون عباسي ریيس سابق سازمان انرژي اتمي، پدر و همکار شهيد احمدي روشن، مجتبي رضازاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان با حضور آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه کاشان تقدير و تجليل شد.

لام به ذكر است، کنگره مصطفاي شهيد با گفتمان جوان مومن انقلابي به همت پايگاه مسلم بن عقيل(ع) و کانون امام خامنه اي(مدظله العالي) و با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان دوشنبه شب در مسجد صادقيه کاشان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات