۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۰۹۱
در مسجد الغدیر تهران؛

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‏ الله شرعی برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‏ الله شرعی با حضور شخصیت‏ های حوزوی و کشوری در مسجد الغدیر تهران برگزار شد.
مرحوم آیت الله شرعی تشییع پیکر آیت الله شرعی / مشهد
 عکاس: محمد جواد مشهدی مراسم بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت آیت‏ الله محمدعلی شرعی، مؤسس حوزه ‏های علمیه خواهران عصر امروز در مسجد الغدیر تهران برگزار شد.

در این مراسم آیات محمدعلی تسخیری، سید هاشم حسینی بوشهری، محمدمهدی شب زنده‎دار، محی الدین حائری شیرازی و کاظم صدیقی و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی و همچنین محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور حضور داشتند.

طلاب، روحانیان، شخصیت‏ های سیاسی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین و اقشار مختلف مردم از دیگر حاضران این مراسم بودند.

در این مراسم، آیت ‏الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری آیت‏ الله شرعی را فردی شجاع دانست و بیان کرد: ایشان وقتی آقای ازغندی یکی از عناصر مهم ساواک شب بدون اجازه وارد خانه‎اش می ‏شود را با سیلی می‏ زند.

وی درباره نقش آیت‏ الله شرعی درباره انتخاب رهبری فردی نیز، تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) وقتی بحث رهبری پیش آمد، عده ‏ای با شورای رهبری و عده ‏ای با رهبری فردی موافق بودند. در آن زمان آیت‏ الله شرعی به بنده گفت: هیأت رییسه با شورای رهبری موافق است، ولی این‏ گونه دل مردم خالی می‏ شود، در حالی که مردم نیازمند دلگرمی هستند، رهبری امام خمینی(ره) نیز فردی بود؛ مطرح کنندگان بحث شورای رهبری خیال می‏ کنند از هر گروه و جناحی قرار است یک نفر انتخاب شود، در حالی که این‏ گونه نیست.

آیت‏الله حائری شیرازی ادامه داد: پس از این صحبت‏ها بنده اندکی تأمل کرده و متوجه شدم که حرفشان درست است، به همین دلیل به عنوان سخنران براساس استدلال در مخالفت با شورای رهبری سخنرانی کردم، آیت‏ الله شرعی در انتخاب رهبری فردی نقش داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این‏که دوای دردها حسن ظن به خدا است، درد بزرگ همه افراد را بدگمانی به خدا عنوان کرد و افزود: بر اساس روایات بدگمانی به خدا انسان را ترسو، حریص و بخیل می‎کند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به این‏که نباید از امر به معروف، نهی از منکر و ارشاد افراد دریغ کرد، بیان داشت: گاهی یک ارشاد فرد را متحول می‏ کند./993/202/ب2

ارسال نظرات