۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۳۰۷۰
در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛

شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی استان مرکزی پیام تسلیت صادر کردند

شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی ومسؤولان استان مرکزی در پیامی جداگانه‌ رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، دانشگاهی و مسؤولان استان مرکزی در پیامی جداگانه‌ رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

شورای اداری استان مرکزی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در این پیام که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رسا در استان مرکزی قرار گرفت، آمده است: نیک نامی از آن بلند همتانی است که در گستره عظمت ایمانشان، افتخار ملی و هویت دینی نمودی فاخر می یابد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: آنان که با اراده های بزرگ و راسخ، آرمان ها و ارزش ها را به قیمت جان، عزیز داشتند تا ایثار و فداکاری قرین یاد و خاطره شان در ذهن ملت قدر شناس ایران اسلامی جاودان شود.

در ادامه این پیام آمده است: خبر رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آن مجاهد نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) سبب تالم و تاثر گردید و جامعه ایران اسلامی را به سوگ نشاند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: عمر شریف این فقیه مجاهد در راه اسلام عزیز و سنت نبوی (ص) سپری شد و آن مرحوم و بیت مکرم ایشان در سال‌های سخت مبارزه انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی از همراهان و پیروان صدیق پیر جماران، حضرت امام خمینی(ره) بودند و رنج و محنت بسیاری را متحمل شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، جانشین فرماندهی کل قوا، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری بسیار کوشا و موثر بودند.

در ادامه این پیام آمده است: شورای اداری استان مرکزی ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند و عمر بابرکت این عالم مجاهد، رحلت این عالم بیدار دل را به پیشگاه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، بیت مکرم ایشان، جامعه روحانیت و ملت سلحشور و مومن ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و علو درجات ایشان را از خداوند منان مسألت دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماد ولایت‌مداری در جامعه ایران اسلامی بود

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با صدور بیانیه به مناسبت درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، ایشان را یار دیرین امام و رهبری و نماد ولایتمداری معرفی کرد.

در بیانیه این شورا آمده است: فقدان این شخصیت کم‌نظیر که از پایه‌گذاران دوران مبارزات نهضت اسلامی و از استوانه های راستین انقلاب و همراه و همپای امام راحل بودند، موجب تأسف فراوان گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش‌های مخلصانۀ ایشان در دوران مبارزات و روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حضور هوشمندانه و هدایت و مسئولیت‌پذیری در مسندهای مختلف به‌ ویژه در مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی و ایام‌الله، از ایشان چهره‌ای نمونه و برجسته ساخت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با ارج‌ گذاری به مقام شامخ و خدمات و زحمات صادقانه و طاقت فرسای ایشان به انقلاب اسلامی و مردم، این مصیبت وارده را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده محترم و عزادار ایشان و عموم مردم انقلابی استان تسلیت عرض نموده، برای ایشان از درگاه ایزد منان رحمت و غفران واسعۀ الهی و برای سایر بازماندگان صبر و اجر مسألت کرده و از مردم شریف و قدرشناس دعوت می‌کند تا با حضور گسترده و پرشور خود، در مراسم تشییع و تدفین و مجالس یادبود وبزرگداشت یاد و خاطره ایشان را گرامی دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قبول مسؤولیت‌های خطیر نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت

حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در پیامی عنوان کرد: بدون تردید نام بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیت بزرگ تاریخ انقلاب در دوران معاصر بر تارک تاریخ پر افتخار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چون ستاره ای در کنار نام شهدا و امام عزیز و بزرگان این سرزمین خواهد درخشید.

در این پیام آمده است: آیت الله هاشمی یار و یاور امام (ره) و رهبری در طول مبارزات انقلابی بود و در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی رنج های بسیاری متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قبول مسئولیت‌های خطیر نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت.

کار و تلاش خستگی ناپذیر و صبر و استقامت این عالم بزرگ بر اذهان ایرانیان زنده می‌ماند

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از سال‌ها خدمت و مجاهدت در راه استقلال، سازندگی و آبادانی ایران اسلامی را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری،همسر مکرمه، فرزندان و بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است تسلیت و تعزیت گفت.

در این پیام آمده است: کار و تلاش خستگی ناپذیر و صبر و استقامت این عالم بزرگ در سنگرهای ریاست جمهوری، ریاست مجلس، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان و فرماندهی کل قوا را فراموش نخواهد کرد و نام نیک ایشان بر اذهان ایرانیان همیشه زنده خواهد ماند.

انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در پیامی با اظهار تاسف از ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقدان این رکن نظام مقدس جمهوری اسلامی را مصیبتی دانست که درد را با دل ملت انقلابی گره زده است.

آیت‌الله هاشمی نقش بی‌بدیل در بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی داشت

جمشید زند رییس اتاق اصناف و عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در پیامی گفت: آیت‌الله هاشمی علاوه بر نقش آفرینی و تلاش‌های موثر و هدفمند در مسیر شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نیز جانشینی فرماندهی کل قوا، نقش بی‌بدیل در بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ تحمیلی و تبیین و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی داشت و با شجاعت و نوآوری، اقتصاد کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار داد.

در این پیام عنوان شده است: جامعه بزرگ اصناف استان مرکزی ارتحال ملکوتی اسوه جهاد و مبارزه و الگوی استقامت و مجاهدت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) را به پیشگاه امام عصر(ع) و مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده بزرگوار ایشان، تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.

آیت الله هاشمی از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب به شمار می‌رفت

سرپرست ورزش وجوانان استان مرکزی در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و در پیامی عنوان کرد: این انسان خدوم و مجاهد، از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می‌رفت که از عمق جان به ندای قائد عظیم‌الشأن امام راحل لبیک گفته و به حق در آن دوران سخت مبارزه با رژیم سفاک ستمشاهی در ایثار جان و مال دریغ نورزید.

وی افزود: وی همواره در مسیر اعتلای کلمه طیبه انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی و در عصر قیادت آن یگانه دوران، گام برداشت و از جمله افراد مورد اعتماد ایشان بود که بار مسئولیت‌های سنگینی را در آن دوران به شایستگی بدوش کشید./842/202/ب2

ارسال نظرات