۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۰۶۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران سنقر:

تنها عامل نجات انسانها اقتدا به سیره انبیای الهی است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر با اشاره به به مکتب و سیره انبیای الهی، گفت: راه نجات انسانها همان بازگشت به سبک زندگی دینی یعنی سبک زندگی اهل بیت(ع) است.
خانم شاهملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عصر امروز به مناسبت رحلت شهادت گونه بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسم سوگواری همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور بانوان و طلاب در حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار شد.

خانم شاهملکی، معاون فرهنگی حوزه علمیه شهرستان سنقر با تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این عالم بزرگوار سرباز قدیمی و یار صمیمی رهبر انقلاب بود و زحمات بسیاری را برای انقلاب کشده و متحمل شکنجه های بسیاری از سوی ساواک شده بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر با تعریف سبک زندگی، بیان داشت: مجموعه رفتارهای ما در رابطه با  خانواده، ازدواج، فرزند، والدین، همسر، نوع مسکن، نوع لباس و... همه این مسائل که متن زندگی انسان را شکل می دهد سبک زندگی است، سبک زندگی انسان وابسته به تفسیر ما از زندگی است بنابراین متناسب با هر هدف و تفسیری سبک زندگی نیز تعریف می شود.

وی ادامه داد: زندگی انسان بر پایه دو نوع سبک زندگی بوده که نخستین آن تابع الگو و حیاتی یا همان سبک زندگی دینی بوده و دومین پایه  تابع الگوی نفسانی، یا همان سبک زندگی غربی است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره مؤلفه های سبک زندگی دینی، گفت: ارکان سبک زندگی دینی از اجرای ولایت و دستورات الهی در زندگی، یاد خدا و آخرت و لزوم تبعیت از سنت و سیره اهل بیت(ع) تشکیل شده است که نتیجه آن حیات طیبه که نقشه راه مؤمنان برای رسیدن به سعادت است.

خانم شاهملکی تأکید کرد: آنچه که زندگی امروز را با گذشته متمایز کرده است یکی امکانات و دیگری روش های آموزشی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در عین حال که نیازهای ما تفاوتی نکرده ولی انقلاب صنعتی، اطلاعاتی و ارتباطات نتوانسته آرامش و سعادت انسان را به ارمغان بیاورد و انسان ها برده ابزار ها شده اند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر عنوان داشت: راه نجات انسانها همان بازگشت به سبک زندگی دینی یعنی سبک زندگی اهل بیت(ع) است.

وی در پایان گفت: طلاب و روحانیان نسبت به ترویج سبک زندگی اسلامی و اشاعه مکتب و سیره ائمه اطهار(ع) اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند./857/203/ب2

ارسال نظرات