۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۷۳۰۵۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

پیام تسلیت رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی، برنامه ریزی برای تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن و بازدید وزیر بهداشت از موقوفات درمانی همدان بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، ارتحال جانگداز آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از مبارزان دیرین نهضت اسلامی ایران و یار و یاور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری موجب تألم و تأثر گردید.
آن مجاهد نستوه در دوران رژیم طاغوت برای به ثمر نشستن نهال انقلاب اسلامی رنج و محنت بسیاری را متحمل شد و پس از به بار نشستن شجره مبارک جمهوری اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس با پذیرش مسئولیت‌های خطیری همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری نقش بی‌نظیری را در تحقق و تثبیت نظام اسلامی ایفا کرد.
اینجانب رحلت ایشان را به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و علماء اعلام و ملت سربلند ایران و خانواده و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته و رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.
برنامه ریزی برای تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تشریح بخشی از برنامه‌های فرهنگی وقرآنی  سازمان اوقاف در سطح کشور اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که باید 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور تربیت شوند، این مهم در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.

 وی بیان کرد: بر اساس برنامه چهارساله‌ای که تدوین شد، سازمان اوقاف متعهد شد که در طول چهار سال، یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند که خوشبختانه فراتر از تعهد عمل شد و در پایان یک دوره چهارساله، یک میلیون و 350 هزار نفر در سراسر کشور حافظ قرآن از سه جزء تا کل قرآن تربیت شدند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: عمل به این تعهد در ابتدا دشوار به نظر می‌آمد اما با توجه به علاقه‌مندی مردم به حفظ قرآن کریم، توانستیم فراتر از برنامه عمل کنیم.

 شرفخانی خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی شده و تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه طی 4 سال آینده ، تربیت یک میلیون و 500 هزار حافظ قرآن است.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد و گرچه آمار حافظان قرآن در ابتدا بالا به نظر می‌رسید؛ اما تحقق تعهدات در این حوزه، نشان از دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و اشراف ایشان به وضعیت اجتماعی جامعه دارد.

بازدید وزیر بهداشت از موقوفات درمانی همدان

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان ملایر از محل ساخت اورژانس جدید بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان ملایر که از محل نیات واقف خیر اندیش مرحوم سیف الدوله در حال ساخت می باشد بازدید و بر توسعه و سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه با توجه به ضرورت منطقه و تحمیل بار بیماران از سایر استان‌ها و شهرهای همجوار تاکید کرد.

در جریان این بازدید که با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی و هم چنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همراه بود ، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  با اشاره به کمک‌های ارزنده خیرین در حوزه بهداشت و درمان  خواستار حضور بیشتر آنها برای اتمام پروژه‌های درمانی در حال ساخت و پروژه‌ها و طرح‌های درمانی آینده شد.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه از 270 پروژه درمانی استان همدان 70 مورد آن در ملایر است، افزود: در این راستا بخش‌های سی سی یو و ام آر آی این بیمارستان افتتاح گردید و اورژانس بیمارستان امام حسین (ع ) نیز باید به زودی تکمیل شود، اعمالی چون جراحی و سایر اقداماتی نیز که در حال حاضر در ملایر انجام نمی‌شود و بیماران برای درمان مجبورند به استان مراجعه کنند باید با سرعت تامین شود.

وی با اشاره به اینکه بخش رادیوگرافی و آنژیوگرافی به زودی در شهرستان ملایر باید دایر‌شود، تصریح کرد: در زمینه ارتقا آموزش عالی و تربیت چند رشته مختلف پزشکی با مساعدت دانشگاه آزاد ملایر ظرف یک سال آینده اقدامات موثری انجام خواهد شد.

نیات درمانی در اولویت ترویج وقف نوین قرار گیرد

نور محمد تربتی نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم گرگان درباره سنت حسنه وقف گفت: برای انجام سنت حسنه وقف در اسلام و در روایات تاکید زیادی شده است. هم چنین توصیه شده انسان ها تا زمانی که در قید حیات هستند و امکاناتی دارند برای بهره برداری  عموم و صرف و صلاح جامعه و مصارف عمومی اهدا کنند. 

وی افزود: وقف یک بحث اختیاری است که واقفین بنا به نظر و ایده خود این کار را انجام می دهد. در عصر فعلی احساس می شود بحث احداث درمانگاه و رسیدگی به درمان و بهداشت در اولویت باشد و اساسی تر به نظر می آید.

تازه مسلمانان ژاپنی در بقاع متبرکه قم حضوریافتند

جمعی از جوانان تازه مسلمان ژاپنی در جریان سفر به شهر کریمه اهل بیت(س)، در آستان مقدس دو تن از امامزادگان قم حضور یافتند.

آستان مقدس امامزادگان شاه جمال(ع) و شاه ابراهیم(ع) دو حرم مطهری بودند که این چهار ژاپنی تازه مسلمان در آنجا حضور یافتند و مضجع شریف آنها را زیارت کردند.

این افراد سپس طی حضور در واحدهای فرهنگی بقاع مذکور، با فعالیت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی آستان مقدس امامزادگان آشنا شدند.

عمل صحيح به نيات واقفين موجب جلب اعتماد مردم است

جلسه پایش برنامه های اداره كل اوقاف و امورخيريه استان گيلان با حضور  عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امورخيريه كشور برگزار شد. وی  ضمن قدردانی از تلاش مدیر کل و کارکنان و ابلاغ سلام نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه در خصوص حجم كارهاي عملياتي امسال، گفت: استان گيلان آخرين استان به جهت پايش برنامه سال 95 مي باشد و با بررسي برنامه هاي اين استان اين موضوع امروز به اتمام خواهد رسيد.

وي همچنين افزود: خدا را شاكريم در سالي كه بنا به فرموده مقام معظم رهبري بنام اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل نامگذاري شده است قطعا تلاش هاي بسياري در سطح استان انجام شده است كه اگر اين نگاه نبود با مشكلات جدي مواجه مي شديم.

وی تاکید کرد: این حجم کار  فقط با روحيه جهادي امكان پذير بوده است؛ كه بحمدالله اين روحيه در مجموعه اوقاف گيلان بخوبي بارز و مشهود است .

 مهندس عابد همچنين افزود: البته در كنار كارهاي انجام شده باز نبايد به جايگاه فعلي راضي بود و بايد روز به روز با كسب تجربه ، تلاش و روحيه خودباوري درجات بالاتر از اين هم كسب کرد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخيريه افزود: با عمل صحيح به نيات واقفين، صيانت از موقوفات و شفافيت مالي و حسابرسي مي توانيم به مردم نشان دهيم كه اعتماد آنها به مجموعه  اوقاف براي ما از هرچيزي بالاتر است.

وي همچنين ضمن تاكيد بر تكريم امامزادگان و بقاع متبركه ، افزود: اين امامزادگان بسيار مهم و قطب هاي فرهنگي جامعه اند، ما با توجه به حريم امامزادگان، نظافت و آراستگي اين آستان هاي مقدس، اتمام كارهاي عمراني و برگزاري كارهاي فرهنگي مي توانيم در جوار اين بزرگواران آرامش را به مردم هديه کنیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمين عادلي، مديركل اوقاف و امورخيريه استان گيلان با تسليت درگذشت يار مبارز امام و رهبري، حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و ايام ارتحال حضرت فاطمه معصومه(س) و خيرمقدم افزود: استان گيلان امسال در كنار كارها و برنامه هاي محوله ميزبان مسابقات كشوري قرآن كريم بوده است كه به گواه حاضرين، متسابقين و ميهمانان توانسته ميزباني در خور شان اين رقابت ها را داشته باشد كه اميدواريم در انجام وظايف محوله سال 95 نيز سرافراز بیرون آییم./1325/303/ب3

ارسال نظرات