۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۷۳۰۴۰
استاد حوزه علمیه:

زیارت حضرت معصومه سبب ارتقای جایگاه انسان می شود

حجت الاسلام آقامحمدی با بیان این که درجه سخاوت و کرم حضرت معصومه بسیار وسیع است، گفت: مومن به صرف در بهشت بودن هم قانع نیست چرا که بهشت درجاتی به عدد انفس انسان ها دارد.
آقا محمدی

حجت الاسلام مرتضی آقامحمدی پژوهشگر و مبلغ بین الملل حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: حضرت معصومه(س) یکی از معدود امامزادگانی است که زیارت خاص از امام معصوم برایش صادر شده است.

استاد حوزه علمیه قم به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و ابراز داشت: زیارت نامه حضرت معصومه از سوی معصومان وارد شده است و امام رضا(ع) زیارت خواهر گرامیشان را به شیعیان تعلیم کرده اند.

وی با اشاره به زیارت نامه ویژه حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: در این زیارت نامه نکات فراوانی وجود دارد که در این مجال نمی توان به همگی اشاره کرد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در فرازی از این زیارت عرض می کنیم: یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة یعنی ای فاطمه(س) در بهشت شفیع من باش و این درخواست نشان از جایگاه رفیع این بانو دارد.

وی افزود: مفهوم این دعا این است که دعا کننده بیم جهنمی بودن ندارد و به نوعی همراهی حقیقی با اهل بیت(ع) چنان است که انسان را اهل بهشت می کند.

حجت الاسلام آقامحمدی با بیان این که درجه سخاوت و کرم حضرت معصومه بسیار وسیع است گفت: مومن به صرف در بهشت بودن هم قانع نیست چرا که بهشت درجاتی به عدد انفس انسان ها دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زائر حضرت معصومه(س) در این زیارت به ایشان عرض می کند در بهشت شفیع من باش تا به درجات رفیع برسم، نه اینکه شفیع من باش تا وارد بهشت شوم.

مبلغ بین الملل حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه زیارت و سفارشات فراوان برای زیارت ایشان اظهار داشت: زیارت ایشان در روایات متعدد و از سوی ائمه(ع) سفارش شده است و وجود تاکیدات و توصیه های فراوان دلیل بر بزرگی و جایگاه ایشان است./302/979/ب1

ارسال نظرات