۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۰۲۶
آیت الله قرهی:

هوشیاری هاشمی اجازه نداد فتنه گران بین او و رهبری فاصله بیندازند

تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) گفت: دشمنان همیشه قصد داشتند تا طوری نشان دهند که آقای هاشمی در جبهه‌ مخالف نظام اسلامی و رهبری هستند و سعی در قرار دادن ایشان در ریاست فراکسیون جبهه مخالفت داشتند، که ایشان هیچ‌گاه این اجازه را به آنها نداد.
آیت الله قرهی

آیت الله قرهی تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مجاهدی که عمر شریف خود را در راه اعتلای انقلاب و اهداف آن، بخصوص در زمان قبل از انقلاب و بعد، همراهی امام عظیم‌ الشأن و همچنین امام المسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای گذاشتند، به همه دوستداران و خانواده محترم ایشان و در رأس همه به مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی 60 سال با انقلاب اسلامی همراه بود و یکی از مؤثرترین افراد این نظام مقدس بود؛ ایشان هیچ‌گاه اجازه نداد، ضدانقلاب‌ها و دشمنان نظام مقدس اسلامی از خرده اختلافات، بهره برداری سیاسی کنند و در این راستا همیشه مشت محکمی به دهان کسانی زد که قصد ایجاد فاصله بین مقام معظم رهبری و ایشان را داشتند؛ همچنین ایشان بارها ‌گفتند که ما با هم دوست دیرینه هستیم و "عشقم رهبری است".

آیت الله قرهی تأکید کرد: دشمنان همیشه قصد داشتند تا طوری نشان دهند که آقای هاشمی در جبهه‌ مخالف نظام اسلامی و رهبری هستند و سعی در قرار دادن ایشان در ریاست فراکسیون جبهه مخالفت داشتند، که ایشان هیچ‌گاه این اجازه را به آنها نداد؛ چرا که از اهداف شوم آنها خبر داشت.

وی در توصیه به مسؤولان تأکید کرد: کسانی که خرده اختلافاتی دارند باید از ایشان یاد بگیرند که اجازه ندهند دشمن از آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود سوء استفاده کند و ارادت و محبت خود را به ولی امر مسلمین برای هر چه ناامیدتر کردن دشمن اعلام کنند.

آیت الله قرهی با اشاره به خصایص بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: ایشان تا آخرین لحظات عمر خود بسیار سخت کوش بودند و لحظه‌ای دست از خدمت به ملت و نظام اسلامی برنداشت؛ همه ما باید این نکات بسیار عالی رفتاری را از سکنات و اخلاقیات ایشان درس بگیریم.

وی اظهار داشت: از دیگر نکات بارز اخلاقی ایشان این بود که علاقه داشت همگان را جذب انقلاب کند؛ حتی در زمان طاغوت مایل بود که منافقین را جذب انقلاب کند و آنها را به راه درست و صراط مستقیم هدایت کند؛ ولی بنا به فرمایش امام که می‌فرمود اینها هدایت پذیر نیستند؛ ایشان پذیرفتند و متوجه شدند که منافقین با نظام و انقلاب مخالف هستند و شاید فقط چند روزی، آن هم برای رسیدن به اهداف پلید خود می‌خواهند به ظاهر، نظام اسلامی را بپذیرند.

آیت الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی انصافا بسیار شخصیت دلسوز و با اخلاقی بود؛ حتی منتقدین هم بسیار به ایشان ارادت داشتند و از باب دلسوزی، صدق و دوستی انتقاد می‌کرد؛ ایشان بسیار انسان هوشیاری بوده و همواره مودت و محبت خود را نسبت به امام راحل، رهبری عظیم الشأن، انقلاب و نظام اسلامی اظهار می‌کردند./966/ت302/ج

ارسال نظرات