۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۳۰۰۷
امام جمعه موقت کرمان:

آیت الله هاشمی صمیمانه و مسؤولانه در خدمت امام و انقلاب بود

امام جمعه موقت کرمان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی صمیمانه و مسؤولانه در خدمت امام راحل و انقلاب اسلامی بود و پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب فعالیت های خود را در کنار رهبر معظم انقلاب ادامه داد.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پور امام جمعه موقت و مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان

حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت و مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت در گذشت آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی در زمینه خدمات ایشان به انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی مبارزات خود علیه رژیم ستم شاهی پهلوی را از سال 1340 آغاز کرده و تا پیروزی انقلاب به تلاش بی وقفه خود در این زمینه ادامه داد و پس از انقلاب نیز در کنار امام خمینی (ره) و سپس همراه با رهبر معظم انقلاب بود.

وی بیان داشت: ایشان قبل از انقلاب در چند محور اساسی نقش بسیار برجسته ای داشتند چنانکه ساماندهی برخی جریانهای مخالف و مبارز رژیم طاغوت را به عهده داشتند افزون بر آن ایشان یکی از همراهان گروه مبارز فدائیان اسلام بودند که به صورت مسلحانه مبارزه می کردند.

حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: در دورانی که در سالهای 1356 و 1357 انقلاب به اوج خود رسیده بود، نقش ایشان در جامعه روحانیت مبارز تهران و همراه با شهید مرتضی مطهری، آیت الله مهدوی کنی، شهید مفتح، شهید باهنر برای راه اندازی تظاهرات و حرکت های مردمی و همچنین برنامه ریزی هایی در جهت افزایش آگاهی های مردم بسیار برجسته بود.

وی ابراز داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی صمیمانه و مسؤولانه در خدمت امام راحل و انقلاب اسلامی بودند و پس از ارتحال امام(ره) فعالیت های خود را در کنار رهبرمعظم انقلاب ادامه دادند هر چند ایشان قبل از انقلاب نیز به عنوان دوست و همکار در کنار رهبر معظم انقلاب بودند.

امام جمعه موقت کرمان در رابطه با مسؤولیت های ایشان در دوران بعد از انقلاب، گفت: در طول دوران 37 ساله انقلاب اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسؤولیت های مختلفی حضور داشته و خدمت کردند که از جمله آنها حضور در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری در دو دوره متوالی، جانشین فرمانده کل قوا پس از عزل بنی صدر که به سبب آن در زمینه پذیرش قطع نامه پایان جنگ ایران و عراق تلاش کردند و پس از آن در پیگیری مسأله انعقاد قراردادها و آزادی اسیران همت کردند و پس از آن به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت ها و خدمات خود را در حوزه های سیاسی و اجرایی  ادامه دادند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: ایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن آثار و کتبی در زمینه مظلومیت مردم فلسطین و تاریخ انقلاب نوشته و منتشر کردند که برخی از آنها عبارتند از؛ سرگذشت فلسطین، کارنامه و خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی، همبستگی امت اسلامی و ... افزون بر این آثاری چون تفسیر قرآن نیز داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان در رابطه با مبارزات آیت الله هاشمی قبل از انقلاب تصریح کرد: به نقل از برخی همراهان و همرزمان ایشان شکنجه هایی که ساواک نسبت به ایشان انجام می دادند بیش از شکنجه آنان نسبت به دیگر مبارزان بوده است از این رو ایشان در طول مبارزات خود ثابت قدم و مقاوم عمل کردند.

وی تشریح کرد: حمایت ایشان نسبت به برخی از خانواده هایی که سرپرستشان زندانی بود بسیار ارزنده و چشمگیر بود چنانکه بخشی از مال خود را  در این راه صرف کردند.

حجت الاسلام عرب پور افزود: آنچه به عنوان نکته برجسته در رابطه با ایشان مطرح است و حتی در پیام رهبر معظم انقلاب نیز مشهود است مسأله همراهی، همدلی و همگامی ایشان با رهبری پس از ارتحال حضرت امام تا به امروز بوده است اگر چه اختلاف نظر و اجتهاد میان آنان بود اما این مسأله موجب کاهش محبت میان رهبری و ایشان نشد./302/9703/ب1

ارسال نظرات