۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۷۳۰۰۰
آیت الله ایمانی:

تلاش های زیادی صورت گرفت تا آقای هاشمی را از رهبری جدا کنند

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: آیت الله هاشمی در مجموع یک چهره خدوم برای انقلاب اسلامی بود و در برپایی نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و مؤثری را ایفا کردند.
آیت الله ایمانی

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب، مراجع، حوزه های علمیه و ملت ایران گفت: سوابق مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تقریبا به آغاز دوران طلبگی برمی گردد؛ ایشان از همان زمانی که وارد حوزه علمیه شدند به سمت و سوی حرکت انقلابی متمایل بودند.

وی افزود: نوشته های آن زمان ایشان در این مسیر و برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به عنوان کارنامه سیاه استعمار در شرایطی مطرح شد که حکومت ستمشاهی مدافع تمام قد اسرائیل در ایران بود این کتاب برای ایشان گران تمام شد و برای همه علاقه مندان به اسلام و مسائل انقلاب امیدی بود، قهرمان مبارزه با استکبار درباره امیرکبیر هم این چنین بود این نشان دهنده جهت گیری اولیه ایشان بود.

امام جمعه شیراز با بیان این که آیت الله هاشمی در دوران مبارزه قبل از انقلاب همراه حضرت امام بود، اظهار داشت: زندان ها، تبعیدها و شکنجه هایی که در تاریخ به ثبت رسیده نشان دهنده عشق و علاقه ایشان به انقلاب و امام بوده است.

وی ادامه داد: ایشان بعد از پیروزی مسؤولیت های سنگین انقلاب را به ویژه در دوران دفاع مقدس و قبول کردن جانشینی فرمانده کل قوا را در عرصه نبرد پذیرفت که کارهای سختی بود، خداوند این توفیق را به این مرد داد تا از عهده انجام آن برآید.

آیت الله ایمانی ابراز داشت: بنده بارها به مناسبت حضور در مجلس خبرگان و اعضای خبرگان با آیت الله هاشمی جلسات گوناگونی داشتیم و بارها از علاقه و عشق وافری که به مقام معظم رهبری داشت ایشان صحبت می کرد، بنده ده ها بار یادم است که ایشان علاقه مندی خود را به تعبیر عشق به رهبر انقلاب بازگو می کردند.

وی عنوان کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب هم آمده بود معمولا مجتهدان نظرات اجتهادی خاصی دارند و ممکن است دو مجتهد که در هدف با یکدیگر مشترک هستند در برخی از مسائل دیدگاه اجتهادی متفاوتی داشته باشند، دیدگاه اجتهادی را آقا اشاره فرمودند از این رو اختلافاتی بوده اما عشق و علاقه ایشان به رهبری کم نشده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افراد مختلفی به عناوین گوناگون تلاش می کردند که ایشان را از رهبری جدا کنند اما ایشان تا آخر اظهار علاقه و محبت داشتند، آیت الله هاشمی در مجموع یک چهره خدوم انقلاب انقلاب اسلامی بود و در برپایی نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و مؤثری را ایفا کردند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات