۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۷۲۹۹۷
آیت الله حیدری:

آیت الله هاشمی رفسنجانی از منادیان آزادی فلسطین بود

آیت الله حیدری با اشاره به پیشگامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبارزه با رژیم پهلوی، گفت: آن مرحوم از منادیان آزادی فلسطین است که در این باره از سوی نظام شاهنشاهی چندین بار به زندان رفت.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در مراسم عزاداری و سوگواری که به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در حسینیه بقیه الله اهواز برگزار شد، با اشاره به حدیث «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ» ابراز داشت: این رخنه و شکاف با وفات عالم مجاهد آیت الله هاشمی رفسنجانی حاصل شد و این فاجعه دردناک را به رهبرمعظم انقلاب و امت اسلام و ملت ایران تسلیت می گویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ان شاءالله خداوند آیت الله هاشمی رفسنجانی را با اولیا محشور و همگان را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد.

این مقام مسؤول به شخصیت برجسته و معتبر آیت الله هاشمی رفسنجانی در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: وی از شاگردان مخلص امام راحل که دیانت و سیاست را از مدرسه بنیانگذار جمهوری اسلامی اخذ و علیه نظام شاهنشاهی، استکبار و استعمارگران به جهاد و مبارزه پرداخت.

آیت الله حیدری با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی از منادیان آزادی فلسطین بود، افزود: در همین زمینه کتاب «قصه فلسطین» از نویسنده فلسطینی را به فارسی ترجمه و به خاطر چنین اقدامی از سوی نظام شاهنشاهی به زندان انداخته شد.

وی به زندانی شدن متعدد آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان های رژیم پهلوی در پی مبارزه با نظام شاهنشاهی و مخالفت با رژیم اشغالگر قدس اشاره و اظهار داشت: وی در تأسیس انقلاب اسلامی با حضور در کنار امام راحل و رهبرمعظم انقلاب فعالیت های بی شماری انجام داد و ریاست مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهوری را بر عهده داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از روحانیان و علمای پیشگام در مبارزه با رژیم سطلنتی بود./202/9456/ب1

ارسال نظرات