۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۹۴۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله هاشمی یار و یاور انقلاب، امام و رهبری بود

حجت الاسلام و المسلمین ملکوتی با بیان اینکه آیت الله هاشمی یار و یاور انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود، گفت: دشمن هیچ گاه نتوانست میان او و رهبر انقلاب زاویه ایجاد کند و همواره توطئه ها را خنثی می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با عرض تسلیت ارتحال آیت الله حاج اکبر هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: این شخصیت بزرگوار یار انقلاب و یاور امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه ارتحال وی یک ضربه ای برای انقلاب و نظام بود، تصریح کرد: امید داریم مراسمات ترحیم این بزرگوار عامل وحدت و یگانگی ملت باشد و زمینه سوء استفاده دشمن از بین برود و شاهد یک صدایی و هم سوئی ملت در صیانت از انقلاب و ارزشهای والای انقلابی باشیم.

مدرس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز وی به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد و پیکر مبارک وی در جوار امام راحل در حرم ایشان به خاک سپرده می شود، ادامه داد: امید است که بیش از گذشته شاهد اتحاد، انسجام و هم صدایی مردم در حمایت از انقلاب و رهبری باشیم و وفات وی نیز مانند دوران حیاتشان عامل وحدت و انسجام باشد.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارز دوران انقلاب و شخصیتی بود که در طول انقلاب زندان و شکنجه های فراوانی را متوجه شدند، وی از طلاب منادی انقلاب و مبارز با رژیم منحوس پهلوی بود، بعد از انقلاب نیز درکنار امام راحل و مقام معظم رهبری مسؤولیتهای خطیری را عهده دار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسؤولیت های خطیر وی در نمایندگی مجلس، ریاست مجلس شورای اسلامی و وجود تأثیرگذاری وی در آن، ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، در دوران جنگ و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نقل خاطرات و بیانات امام راحل از سوی وی بود که سبب انتخاب رهبر معطم انقلاب در جایگاه ولایت فقیه بود.

وی با بیان اینکه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی افشاگر ماهیت جریانات ضد انقلابی و استکباری در داخل کشور بود، تصریح کرد: وی همیشه در برابر جریانات لیبرال مانند بنی صدر، نهضت آزادی و جبهه ملی ایستاد و اجازه نداد که ارزشهای اسلامی و انقلابی دچار خدشه و ضعف شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به حضور آیت الله هاشمی در مواضع حساس نظام اسلامی در جبهه های دفاع مقدس، سنگر نماز جمعه و دیگر مسؤولیت ها، گفت: در دورانی که نماینده بودم او آیینه تمام نمای جبهه های جنگ بود و به عنوان نماینده امام راحل در کنار ارتش و سپاه در جبهه های حضور داشت و از چهره او شرایط جبهه برای ما مشخص می شد.

وی تلاش دشمن در ایجاد اختلاف، فاصله و زاویه میان او و رهبر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: اما آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیانات صریح و شفاف خود این توطئه ها را خنثی کرد و همواره عشق و ارادت خود را به رهبر انقلاب بیان می کرد.

این مدرس خارج حوزه علمیه قم با عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده این بزرگوار، مردم شریف ایران به ویژه مردم آذربایجان، گفت: امید است وفات این وجود مبارک نیز فرصتی برای تحکیم وحدت و اتحاد میان ملت باشد تا دشمنان سوء استفاده نکنند./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات