۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۷۲۹۴۷
مدیر حوزه حضرت زینب کرمان:

حضرت معصومه از منابع دینی و مراجع علمی زمان خود بودند

مدیر حوزه حضرت زینب (س) کرمان گفت: حضرت معصومه(س) را بانویی رشیده می دانستند که دارای رشد عقلی و علمی در همه ابعاد وجودی است و به همین سبب ایشان را یکی از منابع دینی و مراجع علمی زمان خود دانسته اند.
وفات حضرت معصومه

خانم زهرا فقیه مدیر حوزه حضرت زینب (س) کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: این بانوی گرامی در بین امام زادگان از مقام  شامخ و ارزنده ای برخوردارند چراکه احادیث نقل شده  از ائمه اطهار (ع) جایگاه ویژه ایشان را شرح می دهد چنانکه از امام رضا(ع) روایت شده که فرمودند: هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، همانند کسی است که مرا زیارت کرده باشد.

وی بیان داشت: عصمت دارای مراتب متفاوتی است از این رو امامزادگانی همچون حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) به مرتبه ای از عصمت رسیده بودند که به سبب آن، عصمت از گناه در آنان متجلی شده بود.

این استاد حوزه اشاره کرد: حضرت معصومه (س) از چنان عظمتی برخوردار است که زیارت ایشان در ردیف زیارت معصومین قرار گرفته است افزون بر آن، وجود ایشان سبب خیر و برکت برای مردم ایران به ویژه مردم قم است چرا که به یُمن حضور ایشان شهرقم، تقدس یافته و مرکز علم و دین شده است.

فقیه خاطرنشان کرد: در زیارت نامه ویژه آن حضرت می خوانیم "السلام علیک ایتها طاهرة الحمیده" که هم اشاره به سرشت پاک ایشان به واسطه اتصال به معصومین دارد و هم اشاره به روش زندگی ایشان دارد.

وی افزود: همچنین در بخش دیگری از زیارت نامه حضرت معصومه (س) می خوانیم  "یا بنت رسول الله" از این رو ایشان را می توان دختر معنوی و جسمانی حضرت رسول (ص) دانست چرا که ایشان به واسطه پدران بزرگوارشان منتسب به حضرت رسول (ص) هستند.

مدیر حوزه حضرت زینب (س) کرمان تشریح کرد: حضرت معصومه (س) را بانویی رشیده می دانستند که دارای رشد عقلی و علمی در همه ابعاد وجودی است و به همین سبب ایشان را یکی از منابع دینی و مراجع علمی زمان خود دانسته اند.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به سیره آن حضرت ابراز داشت: تمسک به الگوهای دینی و مذهبی بهترین روش کسب سعادت و پیروزی در زندگی دنیوی و اخروی است چرا که تمام ابعاد دین مبین اسلام در سیره عملی و علمی ائمه اطهار (ع) نمود یافته است.

فقیه ادامه داد: کسب زندگی سالم و سعادتمند نیازمند برتری مسائل معنوی نسبت به مسائل مادی است از این رو بهره مندی از مادیات را برای رسیدن به معنویات مدّ نظر قرار دهیم همانگونه که اهل بیت (ع) نیز چنین می کردند.  

وی در پایان مطرح کرد: عدم شناخت ائمه اطهار و فرزندانشان علاوه بر دور شدن از سبک زندگی اسلامی سبب غفلت و عدم موفقیت ما می شود از این رو تمام تلاش خود را برای شناختن و شناساندن ابعاد زندگی آنان داشته باشیم تا دچار انحراف و گمراهی نشویم./302/9703/ب1

ارسال نظرات