۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۹۳۸
امام‌جمعه موقت شیراز مطرح کرد؛

وجود بیش از ۴۰ معروف و منکر در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: بیش از 40 مورد معروف و منکر در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، پیش‌ازظهر امروز در نشست دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس با اشاره به اینکه فریضه امربه‌معروف پشتوانه قانونی و شرعی دارد و در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب و تائید قرار گرفته است، گفت: در اجرای فریضه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باید با زبان خوش و مناسب و تأثیرگذار ابتدا خانواده و سپس جامعه را از منکرات و فساد رهایی دهیم.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تصریح کرد: در اجرای این فریضه، سواد، سلیقه، سود و سلامتی باید موردتوجه قرار گیرد و در این راستا تذکر علنی و شفاف باشد و اگر کوتاهی شود آسیب‌های بسیاری به جامعه اسلامی وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی در مورد آسیب‌های فضاهای مجازی بیان داشت: بیش از 150 میلیون خط تلفن همراه در دست 74 میلیون نفر فعال است و 44 میلیون دستگاه نیز به‌صورت اندروید تهدیدهایی را برای نسل جوانان و دیگر اقشار جامعه دربر دارد.

وی اضافه کرد: عده‌ای در این جامعه دین‌پذیر و تعدادی دین‌گریز و بعضی‌ها نیز در میانه هستند و باید سعی شود از طریق برخورد مناسب و در شأن نظام اسلامی جامعه را دین‌گرا کنیم.

امام‌جمعه موقت شیراز بیان داشت: آشنایی جوانان با مباحث دینی با زبان روز و در حد فهم و درک آنان نیز از دیگر رویکردهای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است که با اجرایی و عملیاتی شدن آن شاهد کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار داشت: در اجرای فریضه الهی امربه‌معروف باید با خواص از طریق منطق و عوام با داستان اقدام کرد و نیز با افراد لجباز لازم است آنچه از آنان گرفته می‌شود علیه خودشان به‌کار برده شود تا این حرکت در جامعه نهادینه شده و گسترش یابد./101/919/ب1

ارسال نظرات