۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۹۱۸
آیت‌الله محمدی ری شهری:

پیشتازان فضائل از مرگ هراسی ندارند

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه انسان باید در همه لحظات آماده مرگ باشد، گفت: انسانی که به ادای فرائض، اجتناب از محرمات و اشتمال بر فضائل اهتمام داشته باشد هر لحظه آماده مرگ بوده و از این امر الهی واهمه‌ای نخواهد داشت.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در کلاس درس خارج که امروز در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی عملی کسانی که در کسب فضیلت پیشی می‌گیرند، اظهار داشت: خداوند میراث‌داران کتاب را به سه دسته تقسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه این سه دسته معتقد به قرآن و اسلام هستند، افزود: انسانهای معتقد به سه دسته پیشتازان، ظالم لنفس و میانه رو تقسیم می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تبیین عملی این سه دسته، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: سابقین کسانی هستند که افزون بر اینکه واجبات را انجام می‌دهند عامل به سنن و متصف به فضائل اخلاقی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسانهای میانه‌رو فقط به انجام واجبات اهتمام می‌ورزند و ظالمان لنفس افرادی هستند که از فرائض کوتاهی می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم گفت: کسانی که از فرائض کوتاهی کنند گناهکار و ظالمان لنفس هستند و کسانی که فرائض را انجام می‌دهند اما از سنن و فضائل اخلاقی غفلت می‌ورزند افراد میانه رو هستند و پیشتازان هم از نظر عملی هم به فضائل، فرائض و سنتها عمل می‌کنند به همین دلیل این افراد در هر لحظه آماده مرگ هستند و هیچ واهمه‌ای از آن ندارند.

آیت‌الله محمد محمدی ری شهری با بیان اینکه تا دیروز آیت الله رفسنجانی در بین ما بود و اکنون نیست، خاطر نشان کرد: همه ما باید همه لحظات عمرمان آماده مرگ باشیم و این آمادگی با ادای فرائض و اجتناب از محرمات و اشتمال از فضائل محقق می‌شود و اگر انسان این چنین باشد از مرگ واهمه‌ای نخواهد داشت./202/813/ب1

ارسال نظرات