۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۲۹۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی مانع از بالندگی دانشگاه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر فضای دانشگاه‌ها ارزشی، معنوی و علمی باشد، مراکز آموزش عالی ما بالنده می‌شوند؛ اما اگر گرفتار جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی شویم دانشگاه نمی‌تواند نقش خود را به‌ خوبی ایفا کند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با اساتید بسیجی استان، اظهار کرد: اساتید بسیجی و انقلابی در دانشگاه‌ها نقطه اطمینان و اعتماد هستند تا شبهات و مشکلات دانشجویان را رفع کنند.

وی افزود: مجموعه بسیج اساتید فرصت بسیار مناسبی برای حفظ و عمق‌بخشی به روحیه‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و وارد کردن این روحیات به میدان کار و تلاش و خدمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بر برپایی کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه نباید در دانشگاه یک‌سویه حرف زده شود، خاطرنشان کرد: انتقاد باشد اما انتقام نباشد، اما برخی از افرادی که در دانشگاه‌ها سخنرانی می‌کنند می‌خواهند از نظام، مردم و مدافعان حرم انتقام بگیرند که این روحیه خطرناک است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: توقع نداریم کسی که با امکانات نظام اسلامی درس خوانده و رشد کرده و اکنون استاد دانشگاه شده است، با اظهارات خود از نظام اسلامی انتقام بگیرد.

وی در ادامه با تأکید بر توجه بیشتر به علم‌گرایی و دوری از مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تقلب و کسب نامشروع علم برکت نداشته و این زمینه نمره دادن فله‌ای در دانشگاه‌ها آفت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید هم از نظر علمی و هم از لحاظ دینی و عملی خود را به ارزشهای دینی نزدیک‌تر کرده و صداقت و امانت را در دانشگاه‌ها عمق ببخشیم که در این راستا مسؤولیت اساتید بسیجی و ارزشی مضاعف است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خطاب به اساتید، افزود: فضای دانشگاه را معنوی و علمی بار بیاورید و در مقابل کسانی که می‌خواهند فضای دانشگاه سطحی باشد، مقاومت کنید.

وی همچنین با تأکید بر رعایت بیشتر حدود و دستورات اسلامی از نظر پوشش و حجاب در دانشگاه‌ها، گفت: اگر در کلاسهای درس زرق و برقها و پوششهای نامناسب فضا را پر کند، کسی به فکر حل معادلات و مسائل درسی نخواهد بود و وقتی چشم‌ها هرزه شد دلها هم هرزه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: با حضور اساتید بسیجی و دغدغه‌مندان دین و انقلاب در دانشگاه فضای این مراکز ارزشی، معنوی و علمی شده و توأم شدن این موارد با هم سبب می‌شود دانشگاه ما بالنده شود؛ اما اگر گرفتار جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی شویم دانشگاه نمی‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: دانشگاه‌های ما باید بال علم و دین را با هم داشته باشند تا با این دو بال بتوانند به معراج ارزشها پرواز کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات