۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۲۹۱۱

دومین شماره ماهنامه رسائل از سوی مؤسسه رسا منتشر شد

مدیر اجرایی نشریه رسائل از انتشار دومین ‌شماره این مجله خبر داد و گفت: این ماهنامه از سوی مؤسسه رسا چاپ و روانه بازار شده است.
رسائل

سید روح الله دعایی، مدیر اجرایی نشریه رسائل(اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب اسلامی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتشار شماره جدید این نشریه خبر داد و گفت: ماهنامه رسائل دریچه‌ای برای پاسخ‌گویی جریان علمی حوزه‌های علمیه به مسائل سیاسی و اجتماعی است و از مطالب علمی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه استقبال می‌کند.

وی افزود: نشریه رسائل با درک نیاز قطعی و فوری در حوزه‌های علمیه برای جلوگیری از سکولار شدن جریانات علمی حوزوی، مراحل قانونی اخذ مجوز را طی و آغاز به کار کرده است و در راستای معرفی حوزه تراز انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

مدیر اجرایی نشریه رسائل با بیان این که شماره دوم نشریه ویژه آذرماه 1395 با بررسی پرونده ای ویژه درباره شبه عرفان در برابر عرفان منتشر شده است، بیان داشت: این شماره از سه بخش «عرفان واره های نوپدید»،  « فرهنگ عمومی» و « سکولار شدن» تشکیل شده است.

دعایی ادامه داد: بخش اول این نشریه از موضوعات «راهی به رهایی»، «آشنایی با جریانهای عرفانی فعال در کشور»، «آنچه که نامش را نمیدانیم»، «ریشه در آب و تصویر در سراب»، «تـرور عرفان»، «مخاطرات اجتماعی عرفانواره های کاذب»، «عرفان در برابر عرفان»، «معنویت اسلامی باید در دسترس عموم باشد»، «رابطه اختلالات ذهنی  و جذب به فرقه ها و عرفانواره ها»، «گزارشی از کتاب سایبان خودساخته عرفان مدرن» و «مفهوم خدا، پاشنه آشیل فرقه های جدید» تشکیل شده است.

وی«نقد و بررسی (مراقبه) در مکتب یوگا»، «حقــه حلقــه»، «حق در مسلخ و اهل حق، بـی خبـر در کنـج عـزلـت!»، «نظام سلطه و معنویت»، «انعکاس عرفانهای نوظهور  در فیلم های هالیوودی»، «بررســی انتقادی کابالیسم در فیلم سینمایی شاگــرد جــادوگر»، «در جست وجوی امر قدسی»، «روشنگری پیشگیرانه مهمترین راه مقابله با شبه جنبش های معنوی»، «وظیفه حوزه در برابر عرفانهای نوظهور چیست؟» و «وظایف و سیاستهای (نهاد روحانیت) در مقابله با عرفانهای نوظهور» از دیگر موضوعات بخش اول این کتاب برشمرد.

مدیر اجرایی نشریه رسائل خاطرنشان کرد: در بخش اول نشریه موضوعاتی همچون «نگاهی انتقادی به کارویژه تبلیغ حوزویان،  درآمدی بر عرفان حقیقی و عرفانهای کاذب»، «معنویت و  آینده»، «چــــراغ راه»، «عرفان پیچیدگی ندارد! زبـانـی سـاده می خـواهـد»، «مناقشه های علمی؛ فرصت ساز یا فرصت سوز»، «شناخت، بررسی و نقد کلامی جریانهای انحرافی مهدویت»، «نخستین عارفان مسلمان» و «همواره در حال گل خوردن از جريانهای انحرافی هستيم» نیز به چشم می خورد.

وی با بیان این که در بخش دوم ماهواره نیز مطالبی درباره فرهنگ عمومی بیان شده است، اظهار داشت: «از پستوی زهد تا قدرت سیاسی»، «تریبون هایی که قطع و وصل می شود»، «باید یک سری از موانع رفع شود»، «انسان عقل هم دارد...»، «دین را جز برای خدا مصادره نکنید!»، «عبای اخلاق بر قـامت شیـخ»، «بدی را به نیکی دفع کن»، «مـن منبـر... تو روضـه»، «میترسی نجس بشی آقا؟»، «کتاب  پرمسئولیت»، «کلیدواژه ای برای حضــور»، «عمامه ای کـه نیفتــــاد و حالــــی کـه عوض شــد»، «شـرع کجـا؟ عـرف کجـا؟» و «سه هزار نفر در نماز وحدت» برخی از این مطالب است.

دعایی «من یا آنها، مسأله این است»، «مردم می گویند دینداری مهمتر از دیندانی است»، «ته اتوبوس عروسی شد!»، «فرقی نداره که تو کی باشی، من کارم احترامه!»، «روحانیت فرادست! روحانیـت در دستـرس!»، «چــــرا  این جاده ناهمواراست؟»، «سِرّ یک ارتباط»، «راهی به سوی آنها که دوستم ندارند»، «روحانیت فقط و فقط نازش به مردم است»، «روحانی مردم مدار، روحانی خدمت گزار»، «ظرافت در نهی از منکر»، «آقای قوم ... خادم قوم»، «مـــردِ مخلص خـدا»، «روحانی بهروز»، «خطیب مردمی» و «گفت و گوی مکتوب طلبگی» را از دیگر موضوعات بخش دوم کتاب دانست.

عضو تحریریه نشریه رسائل به بخش سوم نشریه با عنوان «سکولار شدن» اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز موضوعاتی از قبیل «معنا و ابعاد سکولارشدن حوزه و روحانیت»، «عبور از عرفی شدن، در زمینه و زمانه مدرن»، «دین در زمانه و زمینه مدرن» و «نفی همه جانبه سکولاریسم، عامل بقا و حفظ اصالت حوزه» به چشم می خورد.

وی بیان داشت: علاقه‌مندان برای تهیه این ماهنامه می‌توانند با شماره تلفن 32920551 با پیش‌شماره 025 تماس بگیرند و یا به نشانی قم خیابان 45 متری شهید صدوقی کوچه 39 پلاک 11 خبرگزاری رسا مراجعه کنند.

گفتنی است، دومین ‌شماره ماهنامه رسائل؛ اندیشه حوزه علمیه عصر انقلاب اسلامی ویژه آذر ماه 1395 با مدیر مسؤولی محمدمهدی محققی و سردبیری مسعود معینی پور از سوی مؤسسه رسا در 169 صفحه و به قیمت 10000 تومان چاپ و روانه بازار شده است./907/ت302/ق

ارسال نظرات