۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۸۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کسب علم و معرفت برای انسان بالاترین جایگاه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسب علم و معرفت برای انسان بالاترین جایگاه است، گفت: تمام انبیای الهی به تعلم و تزکیه توصیه کرده‌اند بنابراین هیچ چیزی بالاتر از کسب علم نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت قاین ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه(س) و ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عمر طولانی خود را در تحمل رنج‌های دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی سپری کرد.

وی به شهادت امیرکبیر نیز اشاره کرد و گفت: امیرکبیر با بصیرت در آن دوران دشمن‌شناس بود و با کمال مردانگی در مقابل استعمار ایستادگی کرد اما با کمال تأسف تنها بود و با غفلت ناصرالدین‌شاه که در حالت مستی نامه قتل این مرد بزرگ را امضا کرد به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کسب علم و معرفت برای انسان بالاترین جایگاه است، افزود: تمام انبیای الهی به تعلم و تزکیه توصیه کرده‌اند بنابراین هیچ چیزی بالاتر از کسب علم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: امروز در صحنه میدانی کمبود کسب معرفت علم احساس می‌شود، مردم در جهت تکنیک، صنعت و رفاه کم ندارند بلکه با صنعت اضافه خود شهرها را ویران می‌کنند و مردم را می‌کشند، صنعت از جایگاه خود افزون شده و در این میان جای انسانیت خالی است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز جای تعلیمات انبیا خالی است و در حال حاضر نیاز به شهید مطهری‌ها احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از موضوعات مقدمه است و سلامت تمام این مقدمات علم و تزکیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز دو قطب مختلف ظلم و ستم و حق‌طلبی و خداجویی و عدالت‌محوری پیاده شده است، زمینه عدالت‌گستر حقیقی وجود حضرت ولی عصر(عج) خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به طلبه‌های حوزه علمیه سفیران هدایت قاین، اظهار کرد: شما وراثت طیبه در نزد اساتید و مدیران حوزه هستید، جامعه به وجود شما نیاز دارد و به اهداف خود توجه کنید، تطمیع و تهدید نشوید و متکی به خدا باشید./202/880/ب1

ارسال نظرات