۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۷۲۸۶۵
امام جمعه موقت خرم آباد:

آیت الله هاشمی در شکل گیری انقلاب نقش بسزایی داشت

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در شکل گیری انقلاب و شاگردی وی کنار امام راحل، گفت: آن مرحوم برای به ثمر نشستن انقلاب در کنار امام خمینی(ره) مبارزات چشمگیری در زمینه های گوناگون داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب را تسلیت گفت.

وی به مبارزات آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیش از انقلاب اشاره و عنوان کرد: ایشان مبارزاتی افتخار آمیز داشتند و در نهضت امام خمینی(ره) نقش بسزایی ایفا کردند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه مبارازات آشکار امام راحل از سال 41 آغاز شد، یادآور شد: آیت الله هاشمی در فصل مبارزات نهانی که زمینه ساز برای نهضت امام راحل بود، فعالیت داشت و این دوران آغاز شاگردی آیت الله هاشمی در محضر امام(ره) و همکاری نزدیک ایشان با امام راحل بود.

وی فصل دوم از مبارزات آیت الله هاشمی را آغاز مبارزات آشکار ایشان در کنار امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افتخار می کرد که امام خمینی(ره) او را بین شاگردان خویش محبت و تکریم قرار می داد.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به انتشار مجله علمی، مذهبی و سیاسی مکتب تشیع در قم خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه اندازی مجله نقش اساسی و محوری داشت.

وی افزود: در این راستا حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، شهید سبحانی، باهنر و آیت الله هاشمی از جمله افرادی بودند که در قم، در ایجاد روشنگری و تنویر افکار عمومی و پاسخگویی به شبهات علیه اسلام  نقش مؤثری داشتند.

امام جمعه موقت خرم آباد فصل بعدی مبارزات آیت الله هاشمی را مربوط به دوران زندانی شدن ایشان و شکنجه ها عنوان کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به تبعیت از امام راحل چندین بار گرفتار زندان دژخیمان پهلوی شد و شکنجه های فراوانی کشید، در این شکنجه ها بخشی از بدن ایشان را بریده و سوزانده بودند.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد بالای امام راحل به آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب یادآور شد: در آن دوران ایشان از سوی امام راحل به عنوان عضو شورای انقلاب تعیین و پس از آن نیز در هر پست و مقامی که امام خمینی(ره) صلاح می دانست فعالیت داشت.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به نقش آیت الله رفسنجانی در دوران جنگ و رفتار صمیمانه ای که با فرماندهان نظام داشتند را فصل نورانی از زندگی آیت الله هاشمی دانست و گفت: ایشان نقش اساسی را پس از انقلاب و در نبرد سینه به سینه با لیبرالها داشت.

وی با بیان اینکه هدف لیبرالها کشاندن انقلاب به سمت اهداف غیردینی بود، افزود: رهبری، شهید بهشتی، باهنر و آیت الله رفسنجانی در صف اول مبارزه با لیبرالها بودند.

امام جمعه موقت خرم آباد خاطرنشان کرد: شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک مؤلف قابل توجه بود که تألیفات و آثار زیادی داشت و تفسیر قرآن را نیز در زندان شروع کرد.

وی خاطرنشان کرد: به گفته آیت الله هاشمی ایشان اوقات فراغت را در زندان با قرآن مأنوس بود و نیاز مردم و پاسخ به شبهات را از آیات قرآن جمع آوری می کرد و نتیجه آن تفسیر آیات قرآنی بود./302/9459/ب1

ارسال نظرات