۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۷۲۸۲۶
حجت الاسلام طاهری:

استقبال شیعیان قم از حضرت معصومه سبب افتخار ملت ایران است

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که ملت ایران در استقبال از اهل بیت(ع) ممتاز بودند، گفت: استقبال شیعیان قم از حضرت معصومه(س) سبب افتخار ملت ایران است.
حجت الاسلام طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان در مراسم وفات حضرت معصومه(س) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: کشورهای غربی روی نظرات آیت الله هاشمی حساب می کردند و او به نظام وفادار بود.

در جنگ تحمیلی آیت الله هاشمی زحمات فراوانی را متحمل شد و ان شاءالله خداوند همه را مورد رحمت و مغفرت قرار دهد.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: برخی افراد نسبت به مرگ خود پیش از موعد خبردار می شوند و ائمه(ع) در این زمینه پیش قدم هستند.

وی افزود: حضرت معصومه(س) از دختران امام موسی ابن جعفر(ع) است و پس از حرکت امام رضا(ع) به مرو پس از یکسال حضرت معصومه(ع) برای برادر دلتنگ شد و در مسیر حرکت برای دیدار او به مرو؛ در ساوه مریض شد.

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: در روایات فراوان تأکید شده است که هر کس به زیارت حضرت معصومه(س) بهشت بر او واجب شده است و در روایات آمده است که اگر حضرت معصومه بخواهد تمام شیعیان را شفاعت کند این جایگاه را دارد و به همین دلیل است که در زیارت ایشان می خوانیم که یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه.

وی افزود: امام هادی(ع) می فرماید که هر کس به زیارت عمه ام حضرت معصومه برود بهشت بر او واجب می شود.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: حضرت معصومه(س) 17 روز در قم بود و بعد از دنیا رفت و هیچ محرمی هم برای دفن ایشان وجود نداشت و ملت ایران در استقبال از اهل بیت(ع) ممتاز بودند و در این راه هیچ گاه خیانت نکردند.

وی ادامه داد: در جریان ورود حضرت معصومه(ع) به قم چون غریب بود مورد استقبال شیعیان قم قرار گرفت و این امر سبب افتخار ملت ایران است./979/202/ب2

ارسال نظرات