۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۴۷۲۸۱۲
کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان:

حضرت فاطمه معصومه کوثر جاری در کویر قم است

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) کوثر جاری در کویر قم است، زیرا تمام فضای معنوی و علمی حاکم بر قم، مدیون و مرهون حضور آن حضرت در این شهر است.
وفات حضرت معصومه (س)

خانم طیبه محمدی، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان و مسؤول هیأت بانوان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: طبق احادیث، جایگاه حضرت معصومه(س) در میان ائمه اطهار(ع) بسیار ارزنده است، چنانکه امام جواد(ع) فرمودند: «مَنْ زارَ عَمَّتی بِقُمْ فَلَهُ الجَنَّهُ؛ هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت از آنِ اوست».

وی با اشاره به پاسخگویی حضرت معصومه(س) به پرسش های شیعیان در زمان غیبت پدر بزرگوارشان امام کاظم(ع)، بیان داشت: وقتی در میان راه پاسخ های آن حضرت را به امام کاظم(ع) نشان دادند؛ ایشان جمله معروف پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) که می فرمودند: «فداها ابوها»  را برای دخترشان حضرت معصومه(س) بیان کردند.

محمدی در شرح ویژگی های بارز آن حضرت، گفت: مهمترین ویژگی ایشان ولایت پذیری و دفاع از ولایت است، زیرا با وجود خفقان آن زمان و سختی های موجود در راه، تلاش کردند خود را به برادرشان در مشهد برسانند که حتی در این راه با حمله دشمنان اهل بیت(ع) رو به رو شده و زخمی و بیمار شدند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های بارز ایشان به علمشان می توان اشاره کرد که در آن زمان سرآمد بانوان عصر خود بودند، علاوه بر آن عفت و پاکدامنی ایشان و جایگاه معنوی والایشان مورد توجه است، چنان که در بین شبه معصومان تنها کسی هستند که زیارت نامه ویژه دارند که به نقل از امام جواد(ع) بیان شده است.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) کوثر جاری در کویر قم است، زیرا تمام فضای معنوی و علمی حاکم بر قم، مدیون و مرهون حضور آن حضرت در آن شهر است.

وی تأکید کرد: باید بدانیم ما به عنوان شیعیان آن حضرت، نه تنها در ایام وفات این بزرگوار بلکه همواره باید سیره علمی، عملی و شخصیتی ایشان را به عنوان یک الگو برای نسل جوان و دخترانمان معرفی کنیم.

مسؤول هیأت بانوان حضرت معصومه(س) افزود: چنانچه حضرت زهرا(س) را الگوی تمام عیار برای زنانمان می دانیم، حضرت فاطمه معصومه(س) نیز الگویی ویژه برای دختران ما است چرا که تمام ویژگی های وجودی یک بانو واقعی، چه از نظر حجاب، معرفت، علم و ایمان و همچنین احترام و علاقه به خانواده و خاندانشان را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: شناخت ابعاد زندگی حضرت معصومه(س) از نظر ساده زیستی، علم و معرفت، فرمان پذیری و اطاعت از والدین و پس از آن ولایت پذیری و اطاعت از برادرشان امام رضا(ع) برای ما الگو است.

محمدی در پایان افزود: وقتی در سبک زندگی اسلامی نگاه می کنیم، می بینیم که همه آنچه ما از یک دختر انتظار داریم، اطاعت پذیری از والدین است چرا که اطاعت از آنان سبب قرار گرفتن در حصار امنیت خانواده شده و در عین حال زمینه را برای رشد کمالات معنوی و اخلاقی فراهم می آورد، از این رو لازم است دختران ما سبک زندگی خود را همچون فاطمه معصومه(س) در پیش گیرند تا سعادتمند و پیروز باشند./9703/302/ب2

ارسال نظرات