۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۲۸۰۷
امام جمعه اردبیل:

آیت الله هاشمی رفسنجانی از ذخائر نظام و انقلاب بود

امام جمعه اردبیل با اظهار تاسف از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ذخائر نظام و انقلاب بود و در زمان جنگ 8 ساله دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضوری فعال داشته و فرماندهی بسیاری از عملیات جبهه‌ها را بر عهده داشت.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 در مسجد محمدیه اردبیل با اظهار تاسف از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ذخائر نظام و انقلاب بود و در زمان جنگ 8 ساله دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضوری فعال داشته و فرماندهی بسیاری از عملیات جبهه‌ها را بر عهده داشت.

وی در ارتباط با برگزاری مراسم یادواره شهدای کربلای 4 و 5 استان اردبیل، افزود: برگزاری این گونه مراسمات تنها برای خاطره‌گویی از جنگ و یا بیان پند و موعظه نیست و اگر این گونه باشد و در برگزاری مراسم این گونه فکر کنیم به طور قطع منحرف شده‌ایم.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا برای این منظور است که یاد و نام شهدا برای همیشه در جامعه زنده بماند و بتوانیم با شناخت مناسب از این شهدا برای خود و جوانان یک الگوبرداری مناسبی انجام دهیم چرا که این شهدا به معنای واقعی کلمه نمونه کامل یک انسان وارسته و با اخلاص بودند که از تمامی داشته‌های خود صرف نظر کرده و جان شیرینشان را برای دفاع از نظام و انقلاب فدا کردند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: باید در این یادواره‌ها از سرگذشت شهدا الگو گرفته و محقق شدن وعده و نصرت الهی را یادآوری کنیم چرا که ارادت شهدا به مقام ولایت اخلاص و ایثار آنها باید تبیین شده و برای دیگران الگو شوند.

آیت الله عاملی ادامه داد: چشم پوشی از ظواهر دنیا، پرهیز از رفاه طلبی و دنیاپرستی، پرهیز از مال حرام خوری و بالاخره ایمان خالصانه به ولایت ازجمله آرمانهای مقدس شهیدان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: اگر از مال دنیا در راه خدا نگذریم، این امر با حضور در مراسم یادواره‌های شهدا سنخیتی ندارد و یا اگر شهدا را درک کرده و کارهایی انجام دهیم که با راه و روش شهدا یکسان نیست حضور در این مراسم به طور قطع بی‌فایده بوده و منحرف شده‌ایم.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران فعالیت خود را با شعارهای جهانی آغاز کرد که بعد از گذشتن چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شعارهای ارائه‌ شده در سال 57 در حال حاضر نیز در تمامی کشورهای منطقه طنین‌انداز شده و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: باید خروجی این مجالس تربیت سرداران و فرماندهان باعظمتی همچون سرداران دوران جنگ باشد که با رشادتهای خود اجازه ندادند کشور به دست غریبه‌ها و بیگانگان اشغال شود و امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند.

امام جمعه اردبیل، توطئه های دشمنان را در دنیای امروز بسیار پیچیده دانست و گفت: هرچند امروز ما در سایه خون با برکت شهیدان و نیز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در درون سرزمین خودمان از لحاظ نظامی و مادی در امنیت به سر می بریم اما جنگ نرم و حجم سنگین بمباران تبلیغاتی نظام سلطه و بدخواهان این مرز و بوم؛ مرزها را پیموده و اکنون در درون کشور نبرد سختی را علیه باورها، ارزش ها و داشته های پربهای ما آغاز کرده است.

وی افزود: کانال ها و شبکه های مختلف تلویزیونی، رادیویی، ماهواره ای، سایت ها و دیگر ابزارهای پیشرفته ارتباطی به شکل مرتب و سیل گونه انواع شایعه ها، دروغ ها، شبهه ها و بهتان های ناروا را به جامعه سرازیر نموده و با رخنه به مقدس ترین نهادهای جامعه مانند خانواده سعی دارند باورها و شعارها و آرمانهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

آیت الله عاملی، خاطرنشان کرد: ملت ایران هزینه های فراوانی را برای این انقلاب و دست آوردهای مهم آن پرداخته است و در دنیایی که نظام های زوگو و سلطه گر قصد حاکمیت بر کشورهای دیگر را دارند این ایران اسلامی است که به عنوان یکی از آرمانهای بزرگ شهیدان، سرنوشت خویش را خود در دست گرفته و زیر یوغ بیگانگان و ظالمان نیست./202/937/ب1

ارسال نظرات