۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۲۷۷۹
نماینده خبرگان رهبری:

تاریخ انقلاب با نام هاشمی رفسنجانی عجین شده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی، گفت: آن عالم مجاهد و آگاه یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران اظهار داشت: آن عالم مجاهد و آگاه یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که رفاقت و نزدیکی رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله هاشمی رفسنجانی خاری در خشم دشمنان انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: دشمنان نظام در طول سالیان گذشته به دنبال اختلاف‌افکنی میان این دو بار دیرین بوده‌اند، اما همواره در تحقق اهداف شوم خود ناامید بودند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که رفاقت آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضرت آیت الله خامنه ای دیرینه و عمیق بوده است، افزود: بنده شخصیتی والاتر و نزدیک تر از آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب سراغ ندارم، همچنانکه هم رهبر انقلاب و هم آن مرحوم بارها در سخنرانی های مختلف به این مسأله اشاره کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را بگسلد و وسوسه‌ خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد».

وی ادامه داد: اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را ورق بزنیم، آقای هاشمی قابل حذف نیست، وی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شخصیت تاثیرگذاری بوده است؛ به عبارت دیگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران با نام هاشمی رفسنجانی عجین شده است، آن عالم مجاهد هم در دوران رهبری امام خمینی و هم دوران زعامت حضرت آیت الله خامنه‌ای خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای داشته اند.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران و مقابله با توطئه های دشمنان نظام از شخصیت‌های تراز اول نظام محسوب می‌شود، گفت: نقش وی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به مبارزات سیاسی آیت الله هاشمی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابراز کرد: آن عالم مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسؤولیت‌های مختلف نشان داد که همواره ستونی برای انقلاب اسلامی ایران و یاری معتمد برای رهبر معظم انقلاب اسلامی است./302/935/ب1

ارسال نظرات