۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۲۷۷۵
آیت‌الله ایمانی:

آیت‌الله رفسنجانی چهره‌ای خدمت‌گزار به اسلام و انقلاب بود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مرحوم آیت‌الله رفسنجانی چهره‌ای خدمت‌گزار به اسلام و انقلاب به شمار می‌رود.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در شورای فرهنگ عمومی که شامگاه امشب در محل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس برگزار شد با تسلیت ارتحال آیت‌الله رفسنجانی به مردم، جامعه روحانیت و مسؤولان نظام اسلامی، گفت: آیت‌الله رفسنجانی از چهره‌هایی بود که از آغاز حرکت انقلاب در مسیر امام(ره) و همراه امام(ره) بود و همواره برای پیروزی انقلاب و پیشبرد نظام تلاش و فعالیت کرد.

وی در ادامه افزود: ارتباط مرحوم آیت‌الله رفسنجانی با امام راحل، رابطه شاگرد و استاد و مقلد و مریدی بود و به‌طور کامل از امام(ره) اطاعت داشت.

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت: آن مرحوم، نسبت به رهبر معظم انقلاب هم ارتباط بسیار خوب و صمیمانه‌ای داشت و من خود شاهد بودم که در دوره اول خبرگان رهبری این ارتباط وجود داشت و در زمان مطرح‌شدن مسأله رهبری رهبر معظم انقلاب، بخشی از آن با صحبت‌های ایشان همراه بود و نکاتی که ایشان از امام و شهادت شهود داشتند.

وی تصریح کرد: تاریخ زندگی آیت‌الله رفسنجانی این معنا را کاملاً تائید می‌کند، مقام معظم رهبری نیز همواره از ایشان و خدمات ایشان تقدیر داشتند و تا آخرین لحظات نیز این قدردانی ادامه داشت.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به علاقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری بیان کرد: این علاقه تا آخرین لحظات زندگی ایشان ادامه داشت و این اواخر این تعبیر را به کار می‌برد که رهبر انقلاب عشق من است و علاقه من به ایشان بهترین ارتباطی است که در دنیا بین دو نفر وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از چهره‌های مبارز، خدمت‌گزار و تأثیرگذار در انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: آیت‌الله رفسنجانی تأثیر خود را به ویژه در 2 کتاب قهرمان مبارزه با استکبار که در مورد امیرکبیر نوشت و کتاب کارنامه سیاه استعمار که در مورد فلسطین نوشت، به‌خوبی برجا گذاشت.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی این کتاب‌ها را در دوران رژیمی جبار که همه گونه ارتباطی با رژیم صهیونیستی داشت، نوشته و منتشر کرده بود، گفت: من به‌خوبی یاد دارم که در ابتدای ورودم به حوزه علمیه قم، شاهد موجی از تجلیل و تمجید و تقدیر در میان حوزویان و طلاب و فضلا به واسطه انتشار این 2 کتاب به راه افتاده بود.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: کتاب‌های آیت‌الله رفسنجانی در آن دوران روح تازه‌ای در کالبد مردم و طلاب دمیده بود.

امام‌جمعه شیراز ابزار کرد: مرحوم آیت‌الله رفسنجانی، در تمام مقاطع انقلاب با رشادت، ایستادگی و تحمل زندان و تبعید، همراه انقلاب بود و تمام مشکلات را به‌جان خرید و در دوران پس از پیروزی انقلاب هم در دوران دفاع مقدس به‌عنوان جانشین فرماندهی کل قوا، اقدامات فراوانی را پیگیری کرد.

وی در پایان گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره حضوری مداوم و تأثیرگذار در انقلاب و نظام اسلامی داشت./202/919/ب1

ارسال نظرات