۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۷۶۰
نماینده مجلس خبرگان:

برجام، وعده دولت برای حل مشکلات مردم را محقق نکرد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس مجلس خبرگان رهبری گفت: بیکاری مردم بنا بود با برجام رفع شود و چرخ سانتریفیوژها به همراه چرخ زندگی مردم بچرخد، اما گویا این چرخها باندی چرخیده و برای عموم مردم اثری نداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین شبستری

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس مجلس خبرگان رهبری در گفت‎ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: مدتی قبل متنی موسوم به منشور حقوق شهروندی در 120 ماده از طرف رئیس جمهور رونمایی و برای مردم پیامک شد که مطالعه شود.

وی با بیان اینکه پس از مطالعه این متن به مورد جدیدی برنخورده ام که در قانون اساسی به آن تاکید نشده باشد، افزود: متن منتشر شده خیلی چیز تازه ای ندارد و شاهد امر جدیدی نیست، هر چه در این منشور آمده به ماده ها و بندهای قانون اساسی ارجاع داده شده و تنها با الفاظ جدیدی به آن پرداخته شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سوال این است که ضمانت اجرایی این منشور چیست؟ اگر کسی مواردی را از این منشور رعایت نکند چه مجازاتی برای او در نظر گرفته شده است و ظاهر این است که هیچ ضمانت اجرایی برای این متن در نظر گرفته نشده است.

وی توضیح داد: به طور مثال حق انتقاد و ارائه نظر در این منشور آزاد اعلام شده است، آیا کسانی که این منشور را با آب و تاب در رسانه ها مطرح کرده اند، خود به این موضوع عمل کرده اند یا منتقدان را به هر شکلی از صحنه بیرون کرده و می کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به عدم رعایت بندهای منشور شهروندی از سوی دولت، ادامه داد: حق داشتن شغل و سرپناه برای همه مردم که در این منشور آمده و از تصریحات قانوان اساسی نیز هست، آیا رعایت شده است؟

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در عمل به بندهای منشور حقوق شهروندی که خود اخیرا منتشر کرده است، عنوان کرد: دولت فعلی مسکن مهر را طرح مزخرفی عنوان کرد، شمایی که این طرح را مزخرف می خوانید خود شما در این راستا که در منشور خود نوشته اید هر خانواری حق داشتن سرپناهی دارد، چه کرده اید یا حق برخورداری هر ایرانی از سرمایه های کشور در این راستا چه قدمی برداشته اید؟

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برجامیزه کردن جامعه از اول شروع مذاکرات هسته ای تا نقض صریح برجام از سوی آمریکا، یادآوری کرد: بیکاری مردم بنا بود با برجام رفع شود و چرخ سانتریفیوژها به همراه چرخ زندگی مردم بچرخد، ولی گویا این چرخها باندی چرخیده و برای عموم مردم اثری نداشته است.

وی با تصریح بر اینکه هیچ قانون و برنامه ای بدون ضمانت اجرایی محقق نمی شود، گفت: منشور حقوق شهروندی را به دلیل نداشتن هیچ نوع ضمانت اجرایی فقط می توان به عنوان یک نوع توصیه مطرح کرد و بیشتر از این کارایی ندارد./302/936/ب1

ارسال نظرات