۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۷۲۷۵۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حفظ وحدت برای جوامع اسلامی از ضروریات است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حفظ وحدت برای جوامع اسلامی از ضروریات است چراکه خداوند مسلمانان را امتی واحد معرفی کرده و بقای اسلام در بقای وحدت است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در نشست تخصصی هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی استان آذربایجان غربی که ظهر امروز با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، گفت: در روز قیامت بر اساس روایات معصومین علیه‌السلام مرکّب قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا می‌جنگد؛ در روز قیامت وقتى باهم سنجیده می‌شود، مرکّب قلم عالِمان سنگین‌تر است.

وی در ادامه افزود: این عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت‌طلبی را نهادینه می کنند و روح آزادی‌خواهی و عزتمندی را در مردم و جوانان تقویت می کنند؛ در حقیقت عالمان دینی تربیت دهندگان شهدا هستند.

امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: البته باید توجه داشت که این قلم هر قلمى را شامل نمی‌شود، بلکه قلمى را شامل می‌شود که در مسیر شهید و شهیدپروری باشد و با آن قلم، انسان‌های زیادى تربیت شوند و در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالیت مبلغان دینی اهمیت و ارزش فراوانی دارد همانند امام خمینی (ره) که یقیناً مقام ایشان از شهدا بالاتر است چراکه بیانات امام سبب تربیت شهدا شده است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم عالمان دینی و یکی از محورهای پاسداشت این توفیق الهی مسأله وحدت و صمیمیت بین امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: حفظ وحدت برای جوامع اسلامی از ضروریات است چراکه خداوند مسلمانان را امتی واحد معرفی کرده و بقای اسلام در بقای وحدت است.

وی با اشاره به مسأله وحدت و صمیمت در استان آذربایجان غربی گفت: در این استان مسأله همدلی و برادری بین شیعه و سنی واقعاً به‌صورت مثال‌زدنی دیده می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به زمینه‌های وحدت در بین شیعه و سنی ابراز کرد: در بین مسلمانان زمینه‌های وحدت بسیاری وجود دارد که با محور قرار دادن آنها می‌توان وحدت بین مسلمانان و قدرت یافتن آنها را شاهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به معنای صحیح وحدت بین شیعه و اهل سنت گفت: معنای صحیح وحدت شیعه و اهل سنت این است که با توجه به اینکه بین دو مذهب مشترکات بسیاری است، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند؛ برای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری داشته باشند؛ چراکه هر دو دشمن واحدی دارند؛ دشمنان اسلام، دشمنان هر دو مذهب هستند./202/936/ب1

ارسال نظرات