۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۷۲۷۴۸
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب:

شبهه در دین پایه های دین اسلام را متزلزل می کند

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه وسواس و شبهه در دین به نفع اسلام نخواهد بود، گفت: شبهه در دین پایه های دین اسلام را متزلزل خواهد کرد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: یکی از وظایف مهم طلاب فراگیری احکام صحیح دین و ارائه درست آنها به مردم است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: متأسفانه گاه شاهدیم طلاب دچار وسواس در احکام می شوند و همین وسواس را به مردم نیز منتقل می کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسائل احکام دین نباید برای عموم مردم به صورت مبهم بیان شود زیرا شبهات در دین اسلام به نفع دشمنان اسلام خواهد بود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه وسواس در احکام به صلاح اسلام نیست و اگر این وسواس در حوزه های علمیه و بین طلاب رواج پیدا کند قطعأ مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام کرمی نیا با بیان اینکه وسواس در احکام دامن گیر طلاب است گفت: مسائل و نظرات مختلف در احکام دین سبب سردرگمی مردم خواهد شد بنابراین باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشت.

این مسؤول تأکید کرد: این مسأله باید در حوزه های علمیه حل شود تا مردم بتوانند با خیالی راحت به احکام نگاه کرده و در نتیجه به آنها عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب عنوان داشت: مردم باید از وسواس در احکام مصون بمانند بنابراین وظیفه طلاب و روحانیان انتقال احکام به گونه ای درست و بدون وسواس به مردم است.

استاد حوزه علمیه در پایان یادآور شد: اساتید حوزه های علمیه در راستای آموزش صحیح به طلاب و روحانیان اهتمام ویژه داشته باشند و طریقه صحیح مسائل شرعی را به دانش آموختگان حوزه های علمیه بیاموزند./302/857/ب1

ارسال نظرات