۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۷۳۲
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

خالی شدن برخی از روستاها از بعد امنیتی تهدید و خطرآمیز است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خالی شدن برخی از روستاها و مناطق مرزی از بعد امنیتی تهدید و خطرآمیز است، گفت: توجه به بحث مهارت آموزی و مدیریت بحران آب مفید خواهد بود.
وحدانی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش  بافت‌های ناکارآمد ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: باید اقدام و تصمیمی سریعتر درباره گسترش بافت‌های ناکارآمد گرفته شود.

وی به مهاجرت‌های دسته جمعی و نامتعارف اشاره کرد و گفت: مهاجرت دسته جمعی روستاییان به شهرها نتیجه 18 سال خشکسالی در خراسان جنوبی است و باید در این باره تدبیری اندیشیده شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی با مدیریت آب و خاک و توسعه گردشگری در روستاها جلوی مهاجرت دسته جمعی روستاییان به شهرها را بگیرند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید بر اینکه خالی شدن برخی از روستاها و مناطق مرزی از بعد امنیتی تهدید و خطرآمیز است، ادامه داد: توجه به بحث مهارت آموزی و مدیریت بحران آب مفید خواهد بود.

اسماعیل اسماعیلی کارشناس دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: 4 شهرستان مرزی درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان در استان بیشترین مهاجرت را داشته اند و در حال خالی شدن از سکنه هستند.

وی بیان کرد: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در سربیشه 79 روستا، درمیان 59 روستا، نهبندان 44 روستا و زیرکوه 53 روستا شناسایی شده اند که بحث مهاجرت در این روستاها بسیار مشاهده می شود.

اسماعیلی گفت: خالی شدن شهرستان‌ها از سکنه یک تهدید است و از نظر امنیتی بسیار اهمیت دارد./101/880/ب1

ارسال نظرات