۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۷۲۷۳۱
آیت الله طبرسی:

کشور را با وعده های پوچ و توخالی دشمن نمی‌توان اداره کرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که نمی توانیم کشور را وعده های پوچ و توخالی دشمنان خود اداره کنیم، گفت: غربی ها در سه دهه اخیر هر آنچه که در توان داشتند برای جلوگیری از پیشرفت کشور به کار گرفتند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران  بعد از ظهر امروز در دیدار مسؤولان اداره غله استان به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تأمین نیازهای داخلی یکی از مسائل مهمی است که اقتصاد مقاومتی به آن تأکید کرد.

امام جمعه ساری با بیان این که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توان بسیاری از نیازهای داخلی را تأمین کرد، افزود: برای دوری از واردات و وابستگی به بیرون تنها راه کشور اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که کشور با عدم اجرای اقتصاد مقاومتی همواره به کشورهای دیگر وابسته خواهد ماند، گفت: اگر در حوزه نظامی و فناوری هسته ای نیز همه نگاهمان به بیرون بود امروز نمی توانستیم در این دو عرصه مهم به پیشرفت های عظیمی دست پیدا کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که وابستگی هیچ گاه بستر ساز پیشرفت و توسعه کشور نبوده است، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به شدت مخالف پیشرفت کشور هستند و به همین دلیل تلاش می کنند تا کشورمان را به خود وابسته کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اقتدار کشور در سایه پیشرفت های داخلی حاصل می شود، تصریح کرد: کشور بدون تقویت پتانسیل های داخلی نمی تواند به جایگاه اصلی خود دست یابد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نمی توانیم کشور را وعده های پوچ و توخالی دشمنان خود اداره کنیم، خاطرنشان کرد: غربی ها در سه دهه اخیر هر آنچه که در توان داشتند برای جلوگیری از پیشرفت کشور به کار گرفتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  با بیان این که مدار و محور پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی است، بیان داشت: تجربه ثابت کرده است که نمی توان به همکاری های خارجی برای پیشرفت کشور امیدوار بود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که با مطالعه تاریخ ایران در خواهیم یافت که کشورهای غربی همواره به دنبال منافع خود در کشورمان بودند، تصریح کرد: کشورهای غربی با غارت اموال ملت های مستضعف امروز به پیشرفت های بسیاری دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مقام معظم رهبری همواره بر تکیه بر توان داخلی و ظرفیت های بومی برای رشد و رونق اقتصاد کشور تأکید داشته و دارند، گفت: امروز پتانسیل بسیاری خوبی در بخش های مختلف کشور وجود دارد که اگر به خوبی شناسایی و از آن استفاده شود به حتم می توانیم سروسامان خوبی به اقتصاد داخلی بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه امروز پایه های اقتصادی کشورمان به دلیل تکیه بر درآمدهای نفتی مستحکم نیست، افزود: باید اقتصاد کشور از وابستگی به نقت فاصله بگیرد تا برخی شوک های نفتی موجب اختلال در فضای اقتصادی کشورمان نشود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، گندم و آرد را از جمله محصولات استراتژیک و حیاتی کشور برشمرد و گفت: تأمین این اقلام اساسی از اهمیت ویژه ای در کشورمان برخوردار است.

وی همچنین به موضوع برف و سرمای اخیر در مازندران و وارد شدن خسارت سنگین به باغداران اشاره کرد و با بیان این که باید این خسارت های وارده به باغداران به گونه ای جبران شود، افزود: با توجه به خرید بسیار پایین مرکبات در استان از کشاورزان زمان پرداخت آنها نیز مشخص نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کشاورزان مازندرانی با مشکلات جدی مواجه شدند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا دغدغه های کشاورزان و باغداران مازندرانی در این خصوص برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قطعی گاز از سوی ترکمنستان اشاره کرد و با بیان این که این اقدام ترکمنستان یک باج خواهی آشکار از ایران اسلامی است، گفت: مردم مازندران با صرفه جویی در مصرف گاز پاسخ این باج خواهی آنها را خواهند داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت رفع مشکل گاز مردم استان از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: باید با رفع این مسأله از بروز مشکلات برای مردم جلوگیری کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های گاز در جهان محسوب می شود، تصریح کرد: علیرغم این جایگاه مهم، نباید مردم کشورمان در تأمین گاز داخلی دچار مشکل باشند./202/950/ب1

ارسال نظرات