۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۷۰۴
مشروح نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا؛

از احضار صفدر حسینی به دادگاه تا ادامه رسیدگی به پرونده برادر رییس جمهور

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ادعای برخی از دستگاه ها در پرونده بابک زنجانی، گفت: دستگاه‌های مختلف از جزئیات پرونده بابک زنجانی اطلاع دارند و باید توجه شود قوه قضیاییه در برخورد با فساد براساس قانون عمل می کند و کار با اشخاص و دولت های مختلف ندارد.
حجت الاسلام اژه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و معاون اول دستگاه قضا در یکصد و ششمین نشست خبری خود که عصر امروز یکشنبه برگزار شد با بیان اینکه  قوه قضاییه قاطعانه خواستار برخود با هرگونه فساد اعم از اقتصادی و غیر اقتصادی است، گفت: فرقی ندارد مبارزه اتهام به سمت چه فرد یا چناه یا فرد یا دولتی باشد، پرونده هایی داشتیم در دولت قبل مانند پرونه 3 هزار میلیاردی و بیش از 900 نفر از آنان تحقیق شد.
حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ملاحظه هیچ فردی نشد و در این دولت نیز پرونده هایی مانند بانک ملت، صندوق فرهنگیان و پرونده شهرداری درحال رسیدگی است و با هیچ فردی کار نداریم، قوه قضاییه برای برخود با فساد طبق قوانین عمل می کند و به هیچ وجه تسلیم فضاسازی ها نخواهد شد و البته اگر براساس قانون اگر فردی حرفی داشته باشه به آن رسیدگی میم شود.

سخنگوی دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اهتمام در تعیین، کشف، اتهام و برخورد است و در بخش دیگر به ویژه در پرونده های مهم برگرداندن پول به بیت المال و شکات است. قوه قضاییه بدون اینکه متهم مربوط به چه جناحی است کار خود را انجام می دهد اما برخی ممکن است بهره‌برداری سیاسی از این موضوع داشته باشد اما به قوه قضاییه مربوط نیست.

وی با اشاره به پرونده بابک زنجانی، گفت: پرونده در دولت سابق اتفاق افتاده و شروع نیز در آن موقع بوده، در اواحر سال 91 واحد ضد پولشویی در وزارت دارایی متوجه می شود شرکتی به نام اس سیتی بنکرز کیش گردش مالی بالا و مشکوکی دارد، این واحد موضوع را به عنوان امری مشکوک گزارش می‌کند. گفته شد آن اقداماتی که بابک زنجانی انجام داده گزارش شود، در اواخر سال 91 به ویژه در چند ماه اول 92 شرکت نفت(شرکت نیکو) واحد اداری وزارت نفت وقتی می فهمند پولشان برنگشته است به مذاکره و صحبت می پردازند با بابک زنجانی، آن صحبت ها تا مردادماه ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه، گفت: بابک زنجانی در مرداد یک چک 2 میلیارد یوروری بابت تضمین بدهی و اسناد ملکی را به شرکت نفت تحویل می دهد، مسوولان وقت آن شرکت نفتی دیدند وعده های او انجام نشده نگران می شوند و در 23 مهر 92 تقاضا می کنند فرد ممنوع الخروج شود بدهی او دو میلیارد و شصت و شش میلیون و هفتصد و پنجاه یک هزار و دو یورو بوده است.

سخنگوی دستگاه قضا، گفت: وقتی بابک زنجانی متوجه می شود پرونده در حال قضایی شدن است در تاریخ 30 آذر 92 خطاب به مدیرعامل وقت شرکت نیکو نامه می نویسد، مبنی بر اینکه من دو میلیارد و چهار صدو شصت میلیون یورو را در حساب شما واریز کردم و رونوشت می زند به رئیس بانک مرکزی که حساب تسویه شده است، به دادستان، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسون اصل 90، به بازرسی کل کشور نامه رونوشت می شود. نامه ای را به بازپرس دادگاه نیز ارسال می کند، در دی ماه 92 بازپرس تحقیق را آغاز می کند.
وی ادامه داد: آن گزارش اولیه که در مهرماه و دیگر گزارشات وجود دارد و بازرپرس تحقیق را آغاز می کند، بازپرس از بانک مرکزی استعلام می کند و بانک مرکزی ادعا را رد می کند و مدارک را جعلی بیان می کند، بازرپس از دستگاه های مختلف اطلاعات می گیرد و متوجه می شود بابک زنجانی به جهت چک برگشتی دو سال، سه ماه در زندان بوده و از چهار یا پنج اسم پس از چک برگشتی های خود استفاده کرده و پسوند اسامی خود را تغییر داده که اقدامات غیر قانونی بوده است، بازرپرس از دادستان درخواست می‌کند پرونده باید به طور ویژه رسیدگی شود، سپس از دستگاه های مختلف از جمله سپاه و وزارت اطلاعات کمک گرفته شد.

معاون اول قوه قضاییه، گفت: اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات گزارشی به بازپرس تحویل می دهند، مشخص می شود ارز دریافتی برای فروش نفت به داخل کشور وارد نشده است و کار برای پیگیری دشوار می شود، یک جلسه در حضور ریاست قوه قضاییه و معاون رئیس جمهور، آقای ظریف و وزیر اطلاعات تشکیل شد و پرونده بررسی می شود، بیان شد دستگاه های مختلف برای حل موضوع یاری رسانند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در آن جلسه قول داده شد که مساله حل شود، به دنبال آن جلسه دادستان تهران کار قضایی در مورد نوع اتهام، نوع پیگیری قضایی کار جدی برای ردیابی این اموال و ارزها در خارج از کشور انجام می دهد، بیش از چند ماه و حدود یکسال بیش از 30 جلسه با نماینگان وزارت نفت بانک مرکزی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات جهت ردیابی و شناسایی اموال برگزار شد.

وی تصریح کرد: در میان کار مشخص شد اموال بابک زنجانی به نام خودش نیست، برخی از اموالش به نام اقوام و برخی از افراد مختلف است، وزارت اطلاعات موظف می شود ریابی اطلاعات را انجام دهد، اگر اقدامات وزارت اطلاعات نبود بسیاری از مدارک جعلی و حسابها کشف نمی شد، البته هنوز نیز در حال انجام اقداماتی است، بانک مرکزی نیز همکاری هایی را انجام داد.

حجت الاسلام اژه‌ای با اشاره به صحبت ها و ادعاهای بابک زنجانی، گفت: وی مدعی بود من مقداری پول در فلان کشور و فلان بانک دارم، نماینده وزارت اطلاعات، بانک مرکزی ، نفت و دادستانی موظف شدند به این کشورها و بانک ها مراجعه کنند و حسابها را چک کنند، آقای زنگنه می گفت پول به ما نیاز نیست بدهد و همان که بگوید پول در دستان فردی دیگری است کافی است. همانند مدارک اولیه جهت واریز، مشخص شد تمام ادعاها دروغ است.

سخنگوی دستگاه قضا، افزود: هیات های دیگری برای شناسایی اموال رفتند و اموالی شناسایی شد، تمام اموال منقول و غیر منقول داخل و در خارج در تحقیقات گسترده مشخص و شناسایی شد. مشخص شد که وی از یک شرکت برا فروش نفت حدود 700 میلیون یورو طلب دارد. براساس اهمیت موضوع نگهداری از اموال و شرکت های بابک زنجانی مشخص شد تا وکالت به شرکت نفت داده شود تا شرکت ها فروخته شده یا مسوولیت آن به وزارت نفت داده شود البته آقای زنگنه مخالف این کار بودند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دادستان اشاره داشتند که اقای زنگنه نگهداری این شرکت ها را قبول کند و از آن روز تاکنون وزارت نفت درحال اداره اموال متهم است، این اقدام از سوی جلسه معاونین قوا و وزیر اطلاعات نیز امضا و تایید شد. مشخص شد بخشی از پول های گرفته شده از فروش نفت از سوی زنجانی اموالی در کشور و خارج از کشور خریداری شده است.

حجت الاسلام اژه‌ای، ابراز کرد: الان بدهی او وجود دارد و میزان بدهی بستگی به میزان ارزش اموال بابک زنجانی است، پس از انجام کارشناسی در راستای قیمت گذاری اموال نظرات مختلفی بیان شده است. اشکالی که وجود دارد این است که به طور مثال جواز ساخت برج دچار مشکل است. به نظر می رسد دستگاه های مختلف و دادستان زحمت های فراوان کشیده اند.

حجت الاسلام اژه‌ای، گفت: سوال این است که چه افرادی در این زمنیه دست دارند، وی چگونه توانسته چند محموله نفتی را بگیرد، بفروشد و پولش را برنگرداند، چه افرادی سبب شدند این محموله ها به او داده شود؟معرف بابک زنجانی کیست؟ چرا مبلغی از ارز را شرکت نیکو داده است؟ دستگاه های مختلف دولتی در تمام مقاطع کوتاهی می کنند.

بدهی 3 هزار میلیاردی سه نفر در پرونده صندوق فرهنگیان
وی افزود: همین صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که مرتبط هستند و چند نفر اخیرا بازداشت شده اند، فردی 1350 میلیارد تومان معوقه بانکی فقط از بانک سرمایه دارد البته بدون وثیقه، شخص دیگری هزار میلیارد، و دیگری ششصد میلیارد تومان بدهی دارند، این بدهی اخیرا اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام اژه ای، گفت: شرکت نفت یا شرکت نیکو چرا محموله خود را به بابک زنجانی داده است، البته نمی توان منکر شد برای فروش نفت شرکت نفت دچار مشکل بوده است، البته هنوز سیستم بانکی نمی تواند مبادلات ارزی در مقدار بالا داشته باشد. چه افرادی در این زمینه مقصر هستند؟ بازپرس مدیرعامل شرکت نیکو را 7 ماه بازداشت کرد و وی هم اکنون با قرار وثیقه آزاد است و پرونده در حال رسیدگی است.

بازجویی از 200 نفر در پرونده بابک زنجانی
حجت الاسلام اژه‌ای، ابراز کرد: امیدواریم در آینده این اتفاقات رخ ندهد، چهار وزیر سابق مورد سوال جدی بازپرس قرار گرفتند، از رئیس بانک مرکزی تحقیق و بیش از 30 مدیر از دستگاه های مختلف تحقیق شده است، 12 نفر در آن زمان بازداشت شدند و به میزان اتهام وثیقه برای آنان اعلام شد، از بیش از 200 نفر در پرونده بابک زنجانی بازجویی صورت گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: پرونده بانک ملی فردی آمده با یک مشتری خلافی صورت گرفته و مبلغ قابل توجهی برداشت شده است، البته افرادی که در این پرونده اقدام انجام داده اند به طور مساوی دخیل نیستند.

تشریح نامه نگاری در پرونده بابک زنجانی
وی، افزود: الان نمی توان زمان پایان  رسیدگی پرونده بابک زنجانی را اعلام کرد و به دنبال دریافت کل بدهی وی هستیم، وزیر اطلاعات در 20 اردیبهشت 94 نامه به رئیس جمهور نوشتند که اگر متهم را به ما بسپارند شاید به موضوع جدیدی برسیم، براساس نامه رئیس جمهور مساله پیگیری شد و اعلام شد (تاریخ 29 اردیبهشت) متهم برای بازجویی به وزارت اطلاعات تحویل داده شود. دادستان نیز در تاریخ 5 خرداد خواستند بازجویان و افراد را معرفی نمایید که این کار انجام نشد و بنده فکر می کنم بازجویای مختلف کار خود را انجام داده اند و مساله جدیدی مشخص نمی شد.
حجت الاسلام اژه‌ای، ابراز کرد: دستگاه های مختلف سوالاتی را مطرح نکنند که مشکل ساز شود زیرا همه در جریان موضوعات بوده اند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در پرونده ورمی کمپوست گفته شده بیش از 12 هزار نفر شکایت وجود دارد، پرونده نگین خودرو و نگین غرب شکات فراوانی داشته اند. حدود 15 هزار شاکی در این پرونده وجود دارد و در این مدت رضایت بیش از 10 هزار نفر حاصل شده است. علت اصلی طول کشیدن پرونده ها بازگرداندن اموال است.

وی ادامه داد: شخصی در طول چهار ماه بیش از دوهزار برگ چک دریافت کرده و بیشتر این تعداد برگشت خورده است، دولت و سیستم بانکی نباید اقدامی را در این مساله انجام دهد؟ اگر سیستم بانکی وجود دارد پس این افراد چگونه این اقدام را انجام می دهد.

حجت الاسلام اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از وزارت خارجه انتظار می رود در موضوع دیپلماسی با کشورهای مختلف همکاری کند.

معاون اول قضاییه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از کانال های تلگرامی فعالیت آزادانه دارند درصورتی که سایت های آنان به طور مثال بی بی سی یا صدای آمریکا فیلتر است، قوه قضاییه عزمی برای فیلتر این کانال ها دارد، گفت:  مسائل مختلفی در شبکه اجتماعی تلگرام وجود دارد، امیدواریم کمیته مربوطه برای تعیین مصادیق مجرمانه وارد عمل شود. البته برخی از این کانال ها جرم مشهود است و دادستان باید در این زمینه اقدام کند.
وی افزود: به نظر می رسد کار اصلی را شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای تعیین مصادیق مجرمانه باید انجام دهند.

دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هجمه های مختلفی به دستگاه قضا انجام شده آیا دستگاه قضا در این راستا اقدامی را انجام می دهد، گفت : جریان ضد انقلاب خارج نشین در گذشته به ویژه در نزدیکی انتخابات فضای دوقطبی را ایجاد می کند و البته قوه قضاییه تحت تاثیر فشارها و جوسازی ها قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما گفتید پرونده برادر اقای رئیس جمهور در حال رسیدگی است و آیا این پرونده مربوط به اعاده دادرسی اقای زاکانی برمی گردد، گفت: در این پرونده در مرحله اول است و فعلا نمی توان در این مورد سخن گفت.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یک خبرنگار در شهر نجف آباد خبری را اشتباه منتشر کرده و 40 ضربه شلاق را متحمل شده، نظر شما چیست، گفت: چون از جزییات پرونده خبر ندارم نمی توانم در این رابطه  صحبت کنم.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده فیش های نجومی، چیست، گفت: هنوز پرونده در حال پیگیری است و حکمی صادر نشده است.
 
حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دادگاه تجدید نظر در پرونده کهریزک برگزار شده است، گفت: الان اطلاع ندارم.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تعدادی از درختان در شرکت سایپا قطع شده است و ایا قوه قضاییه در این مساله وارد شده است، گفت: پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
عدم بودجه کافی دلیل به تعویق افتادن اجرای قانون رسیدگی به اموال مسؤولان است
حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قانون رسیدگی به اموال مسوولان در چه مرحله ای است، گفت: این قانون براساس اصل قانون اساسی محدود بود و قانون جدید مساله را توسعه داد به افراد مختلف، آیین نامه درحال تدوین است، مشکل برای اجرا نشدن عدم آمده شدن زیرساخت است که دولت هنوز نتوانسته بودجه ای را در این راستا تخصیص دهد، امیدواریم در سال آینده پس از انجام زیرساخت ها این قانون اجرایی شود.

وی افزود: البته مطلع هستیم دولت در تنگنا است ولی قوه قضاییه با این بودجه امکان رسیدگی به وظائف خود را ندارد، ما حداقل ها را درنظر گرفتیم و اگر این بودجه تصویب نشود امکان عملی شدن وظائف وجود نخواهد داشت. در برنامه قبلی خواسته شده اقدامات دستگاه قضا الکترونیکی شود اما بودجه در این زمنیه وجود ندارد.

معاون اول دستگاه قضا، ادامه داد: امیدورایم مجلس و دولت کمک کنند تا حداقل وظائف قوه قضاییه انجام شود.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده بابک زنجانی با اقدام وزارت اطلاعات دستگیر شده و نه اقدام وزارت نفت، گفت: وی با دستور بازپرس پس از اقدام وزارت نفت و شرکت نیکو بازداشت شد، وی در دی ماه سال 92 با ادعای مدعی العموم بازداشت و سپس از او شکایت شد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده پرونده بابک زنجانی به اعدام منتهی شده و وضعیت اموال چه می شود، گفت: در این پرونده دو اتهام نقض شده است توسط شعبه هم عرض، البته دستگاه قضا قصد رسیدن به اموال را دارد.

پرونده نزدیکان بابک زنجانی رسیدگی می شود
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شد در پرونده بابک زنجانی آقای حسین شیرازی منش بازداشت شده است، پرونده این شخص در چه وضعیتی است، گفت: وی ازجمله افرادی بود که اموال قابل توجهی از بابک زنجانی به نام او بود، اموال او توقیف شده است، پرونده به دادگاه نرفته و او با قرار آزاد شده و در آینده رسیدگی می شود.


حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سه شنبه گذشته اقای نوبخت در کمیسیون اصل 90 مصاحبه کردند، خبرنگاران سوال کردند در برخی رسانه ها اعلام شده بابک زنجانی به دولت آقای روحانی کمک انتخاباتی کرده است و آقای نوبخت در پاسخ گفته نمی دانم، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: اقای نوبخت سخنگوی دولت است و ممکن است از این اتفاقات در زمان انتخابات اقای روحانی خبر نداشته باشد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی رسانه ها موضوع اختلاف میان قوا را مطرح می کنند و نظر شما در این رابطه چیست، گفت: برخی می خواهند فضای دوقطبی را ایجاد کنند تا در این فضا دستگاه های موثر نظام تخریب شود، اگر به وظائف خود عمل کنیم هیچ اختلافی صورت نمی گیرد، تکالیف دولت و قوه قضاییه مشخص است و مشکلی پیش نخواهد آمد.

حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اخیرا موسسه اعتباری کاسپین سپرده هایی را پذیرفته است و برخی از سپرده گذاران برای دریافت پول های خود دچار مشکل شده اند، آیا در این راستا پرونده تشکیل شده است، گفت: در این زمینه پرونده تشکیل شده است و مانند پرونده‌هایی است که مردم و دستگاه قضا دچار مشکل خواهند شد و امیدواریم بانک مرکزی در این راستا وارد عمل شود.
وی افزود: امروز هماهنگی مناسبی میان بانک مرکزی و قوه قضاییه وجود دارد و امیدواریم چنین مسائلی کمتر اتفاق بیافتد.

صفدر حسینی احضار شده است
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در پرونده حقوق های نجومی شایع شده آقای صفدر حسینی احضار شده است، آیا این خبر صحیح است، گفت: بله وی احضار شده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده صندوق فرهنگیان چیست، گفت: در پرونده صندوق فرهنگیان 7 نفر بازداشت شده اند و سه نفر از افرادی که معوقه سنگین داشته اند نیز بازداشت هستند و پرونده در حال رسیدگی است.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آخرین پروده وضعیت حادثه قطار سمنان، چیست، گفت: پرونده در دادسرا است و به دادگاه نرفته است، دادستان دستور کار کارشناسی داده است و گفته شده  فقط خطای انسانی دخیل نبوده است و تحقیق ادامه دارد.
حجت الاسلام اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه نظر شما در مورد قانون حقوق شهروندی چیست، گفت: در مورد حقوق شهروندی مساله را نباید جناحی و سیاسی کرد، بخشی از آن موضوع حق الناس است که باید به آن توجه کرد، حقوق شهروندی در قوانین مختلف کشور آمده است و اگر اینگونه به آن دیده شود مسائل متفاوت برداشت خواهد شد.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اتهام آرش صادقی چیست، گفت: الان نمی دانم.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگار به‌رغم وجود انجمن جدید به‌صورت غیرقانونی ثبت شده و حتی بحث سؤال از وزیر در مجلس به میان آمده است، گفت :یک زمانی انجمنی با همین نام وجود داشت که تعطیل شد و دادستانی جلوی آن را گرفت. بعد از آن آقایان پیش خود من آمدند و گفتند که می‌خواهند دوباره فعالیت کنند که پاسخ دادم دیگر با این نام افراد نمی‌توانند کار کنند.
وی توضیح داد: اینها ظاهراً رفتند و تغییر نام دادند که دادستانی و وزارت کار باید بررسی کنند تا اگر تشابه اسمی با سایر موارد موجود وجود دارد اجازه فعالیت ندهند و اگر هم اجازه دادند شکایت و آن را ابطال کنند، بنابراین دادستانی و وزارت کار باید دقت کنند تا یک کاری شروع نشود تا بعداً ابطال شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت طرحی به نام اطلاع رسانی و تعامل مستقیم با مردم را آغاز کره و از مردم کمک می گیرند و البته این کار از ابتدا انتخاباتی است، در دوره قبل ورود زودهنگام به انتخابات داشتیم و در این موارد قوه قضاییه در مقابله با این فعالیت های زودهنگام انتخاباتی چه اقدامی انجام می دهد، گفت: از اقداماتی که در برخی جاها اتفاق افتاده اطلاعی ندارم اما ستادی وجود دارد برای این مسائل و اگر مواردی باشد باید به آن ستاد ارجاء شود.
وی افزود: قوه قضاییه نیز ستادی برای جلوگیری از تخلفات تشکیل داده است و هرچه به انتخابات نزدیک می شویم جلسات این ستاد در فواصل زمانی کوتاه تری تشکیل می شود.

حجت الاسلام اژه ای در ابتدای سخنان خود روز 19 دی را گرامی داشت و گفت: امیدواریم در این روزها دِین خود به مردم و شهدا را ادا کنیم و میلاد امام حسن عسکری(ع) را گرامی می داریم./811/پ200/ج

 

ارسال نظرات