۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۷۲۶۸۸
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

نماز انسان را در برابر گناهان واکسینه می کند

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان برگزاری جشن تکلیف را گرامیداشت نعمت های خداوند دانست و گفت: نماز انسان را در برابر گناهان واکسینه می کند.
حجت الاسلام فروزان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در مراسم جشن شکوفایی (تکلیف) دبستان شاهد ناحیه یک بندرعباس گه امروز در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد خطاب به دانش آموزان گفت: به تکلیف رسیدن شما یک عید محسوب می‌شود، چراکه از نظر عقلی و جسمی به حدی رسیده اید که خداوند به ما دستور می دهد و ما خوشحالیم که خواسته ها و دستورات حضرت حق را اطاعت کرده و همچنین بنده شایسته ای به حساب می آییم و چه افتخاری بالاتر از این است  

وی افزود: ما با گرفتن جشن تکلیف نعمت های خداوند را گرامی می داریم و این روز بزرگ را که با آن سن تکلیف رسیده ایم به عنوان یک روز باشکوه و خاطره ای به یاد ماندنی به یاد می سپاریم.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: هدف غائی بشر، عبودیت و بندگی خداوند متعال است و در نظام علت و معلولی جهان علت خلقت انسان، عبودیت و بندگی پروردگار قادر است.

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به این آیه از کلام الهی که "ما خلقت الجن والانس الا تعبدون" (ما موجودات و انسان و فرشتگان را خلق نکردیم مگر برای عبادت) ادامه داد: سر به آستان خدا نهادن و در مقابل خالق هستی بخش خاضع و خاشع بودن، علت خلقت و موجودیت ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آنچه قابل ذکر است این است که نماز بعنوان یک متوقف کننده در مقابل انحرافات و پرتگاه های هولناک است تا شما را از ارتکاب گناه باز دارد.

سپس، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشن شکوفایی (تکلیف) دبستان دخترانه شاهد خطاب به دانش آموزان حاضر بیان کرد: شما دانش‌آموزان که به سن عبادت رسیده‌اید، به صورت رسمی از سوی خداوند دعوت شده اید تا در میهمانی خدا شرکت کنید.

اصغر بهرامی سعادت آبادی اظهار داشت: نماز بركات فراواني دارد و از طريق آن مشكلات انسان برطرف مي شود كه بايد دانش آموزان به اداي نماز اول وقت كه بسيار به آن تأكيد شده توجه ويژه داشته باشند و غفلت نورزند.

گفتنی است، جشن شکوفایی (تکلیف) دانش آموزان دختر مدرسه شاهد آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با حضور حجت الاسلام والمسلمین فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، مدیر و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، رییس اداره شاهد و امور ایثارگران و بیش از 70 نفر از دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان دخترانه شاهد در حسینیه عاشقان ثار الله بندرعباس برگزار شد.

 این آیین با اجرای نمایش، قرائت سوگند نامه، اجرای سرود جشن عبادت و برگزاری نماز جماعت به امامت رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان و امام جمعه موقت بندرعباس همراه بود./202/851/ب1

ارسال نظرات