۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۶۷۱
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان خبرداد؛

آغاز تحصیل نخستین طلاب خواهر خوزستانی در سطح 4 رشته فقه و اصول

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه سطح 4 حوزه علمیه خواهران، گفت: نخستین رشته فقه و اصول این سطح در حوزه علمیه الزهرا اهواز تاسیس شد و تعداد 10 نفر در این آزمون نمره قبولی را کسب کردند و از بهمن ماه سال جاری به تحصیل می پردازند.
سطح چهار رشته فقه و اصول

خانم صرخه، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دوره دانش افزایی حقوق و سیاست ویژه 24 استاد استان، ابراز داشت: در این دوره کتاب های «وصیت‌نامه و قانون اساسی» و «نظام سیاسی اسلام» با حضور استاد رجب پور، سیاحی مطالعه و تدریس شده است.

وی با بیان اینکه اساتید خوزستانی مورد ارزیابی قرار می گیرند و تاکنون 120 استاد شامل این طرح شده اند، ادامه داد: در ارزیابی ها از اساتید دعوت می شود و در بخش های گوناگون مورد ارزیابی قرار می گیرند که آیا آمادگی برای تدریس دارند.

این مقام مسؤل با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه سطح چهار حوزه علمیه خواهران، گفت: نخستین رشته فقه و اصول این سطح در حوزه علمیه الزهرا اهواز تاسیس شد و تعداد 10 نفر در این آزمون نمره قبولی را کسب کردند و از بهمن ماه سال جاری به تحصیل می پردازند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران خوزستان با اشاره به این که امتحانات متمرکز سراسری از 18 دی ماه آغاز و تا 4 بهمن ماه ادامه دارد، ادامه داد: این امتحانات به دو صورت هماهنگ کشوری و داخلی با طراحی سوالات توسط استاد و نظارت از سوی مرکز مدیریت استان برگزار خواهد شد.

صرخه از تشکیل گروه های درسی فقه و اصول، عقاید کلام، فلسفه و منطق، اساتید عرب، دوره مهارت تدریس و دانش افزایی در آینده نزدیک خبرداد و اذعان داشت: نزدیک به 4 هزار طلبه خواهر در 8 مدرسه سطح دو، 4 سطح سه در حوزه های علمیه خوزستان مشغول به تحصیل هستند؛ از بهمن ماه سال جاری یک حوزه علمیه اضافه خواهد شد./9453/303/ب3

ارسال نظرات