۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۷۲۶۶۸
آیت‌الله محمدی ری شهری:

متقین پیشتازان عرصه عمل خیر هستند

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه متقین در انجام عمل نیکو از هم سبقت می‌گیرند، گفت: همه هم و غم انسانهای متقین نه بهشت بلکه کسب رضایت الهی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگیهای انسانهای با تقوا که زیور آنان به شمار می‌رود سبقت گرفتن در فضیلت است.

وی انگیزه را یکی از ویژگیهای پیشتازان در انجام عمل نیکو بیان کرد و اظهار داشت: خداوند در آیه 32 سوره فاطر مومنان را به سه دسته تقسیم می‌کند، دسته اول ظالمان به نفس هستند؛ آنان نه تنها مومن هستند بلکه با انجام گناه نسبت به خود ظلم می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دسته دوم شامل مقتصدین می‌شود این دسته افرادی میانه رو هستند و دسته سوم به سابقین مربوط می‌شود این افراد کسانی هستند که در انجام عمل خیر نسبت به دیگران پیشی می‌گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ابراز کرد: امام صادق(ع) در ذیل آیه 32 سوره فاطر فرمودند: انسان ظالم تنها برای رسیدن به خواسته‌های نفسش تلاش می‌کند در حالی که انسانهای میانه‌رو تابع نفس عماره نیستند ولی به دنبال رسیدن به خواسته‌های خود فعالیت می‌کنند اما پیشتازان تنها پیرامون کسب رضای الهی تلاش دارند.

آیت‌الله محمدی ری شهری در پایان خاطرنشان کرد: همه هم و غم پیشتازان تنها کسب رضایت الهی است و فعالیت خود را در راستای رسیدن به بهشت و یا اطاعت از هوای نفس قرار ‌نمی‌دهند./813/202/ب3

ارسال نظرات