۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۶۴۱
امام جمعه موقت تبریز:

حماسه 19 دی آغازی بر پایان رژیم منحوس پهلوی بود

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه ۱۹ دی نقطه آغازین سلسله چهلم هایی بود که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: نخستین چهلم شهدای قم در تبریز و به دست مردم غیور تبریز برگزار شد تا خون مردم قم بر زمین نماند و این خونها انباشته شود تا آنکه رژیم منحوس و طاغوتی پهلوی به پایان خود نزدیک شود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه ۱۹ دی نقطه آغازین پایان حکومت طاغوتی پهلوی بود، اظهار داشت: امواج خروشان مردم قم چنان رویدادی را رقم زد که طومار رژیم منحوس پهلوی را پیچید و از میان برد.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی نقطه آغازین سلسله چهلمهایی بود که نتیجه آن پیروزی  انقلاب اسلامی ایران شد، تصریح کرد: نخستین چهلم شهدای قم در تبریز و به دست مردم غیور تبریز برگزار شد تا خون مردم قم بر زمین نماند و این خونها انباشته شود تا آنکه رژیم منحوس و طاغوتی پهلوی به پایان خود نزدیک شود.

امام جمعه موقت تبریز به اقدام روزنامه اطلاعات در درج مقاله توهین آمیز «ایران و استعمار سرخ و سیاه» نسبت به مقدسات دینی و مرجعیت تشیع، تصریح کرد: مردم دیندار قم و طلاب در برابر این مقاله توهین آمیز از خود عکس العمل نشان دادند و در برابر این اقدام خون خود را بر زمین جاری کردند.

وی با بیان اینکه این مقاله با نام مستعار احمد رشیدی مطلق نوشته شده بود که حاوی مطالب تندی علیه امام راحل بود، ادامه داد: این مقاله امام خمینی (ره) را نشانه رفته بود و ایشان را مردی بی اعتقاد و دست نشانده استعمار خوانده بود که بی جواب نماند و مردم بر علیه آن شوریدند.

آیت الله آل هاشم انقلاب اسلامی ایران را حاصل رهبری مرجعیت تشیع، بصیرت و جانفشانی مردم دیندار ایران اسلامی دانست و اذعان داشت: اگر ایمان و باور ملت بزرگ ایران نبود انقلاب پیروز نمی شد و تا به امروز دوام پیدا نمی کرد، ۹ دی نیز تجلی همین ایمان و باور ملت ایران بود که بار دیگر استعمار و استکبار را مأیوس و نا امید کرد.

وی با بیان اینکه ملت غیور ایران مانند گذشته حامی ولایت فقیه و مرجعیت تشیع هستند، تصریح کرد: هیچگاه این ملت از آرمانهای امام راحل و اسلام ناب محمدی دست نخواهد کشد، دشمنان شب و روز توطئه می کنند تا این ملت را از اسلام و انقلاب دور کنند اما راه به جایی نمی برند.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام اسلامی که مدیون این مردم هستند باید در خدمت و صیانت از حق این مردم بیش از گذشته تلاش کنند و اجازه ندهند که مفاسد اقتصادی و بحرانهای مالی این مردم را آزرده خاطر کند و در این میان دشمن از آب گل آلود ماهی بگیرد و فتنه کند./۸۵۴/302/ب3

ارسال نظرات