۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۶۰۳
امام جمعه قیدار:

قیام 19 دی موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد

امام جمعه قیدار با اشاره به اهمیت حادثه عظیم 19 دی و تأثیرگذاری آن در روند انقلاب، گفت: اهمیت حادثه 19 دی 56 در این است که مردم عزیز قم آن روز حادثه ای را پیش از وقوع حس کردند و همین به صحنه آمدن های به موقع بود که سبب به ثمر نشستن انقلاب شد.
امام جمعه قیدار

حجت الاسلام سید علی طالبی، امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به اهمیت حادثه عظیم 19 دی و قیام مردم قم، اظهار داشت: اهمیت حادثه 19 دی 56 در این است که مردم عزیز قم آن روز حادثه ای را پیش از وقوع حس کردند؛ چرا که در یک روزنامه به قلم یک مزدور به ‏طور صريح، بي‏ حجابي فضيلت و حجاب، كهنه‏ پرستي و ارتجاع سياه معرفي شده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مقاله به ساحت مرجع عالم تشيّع، امام خمينی(ره) اهانت، و قيام پانزده خرداد 1342 نیز توطئه استعمار سرخ و سياه معرفي شده بود؛ از این رو مردم بیدار و هوشیار قم به صحنه آمده در حالی که شاید در نظر برخی این قضیه چندان اهمیتی نداشت همین حضور به موقع آنها در صحنه موجب به ثمر نشستن انقلاب اسلامی شد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به اهمیت بصیرت در جامعه، تصریح کرد: بصیرت یعنی تشخیص و اقدام به موقع، یعنی باید انسان به لحاظ شم سیاسی و تحلیل، خود را رشد داده و به در جه ای برسد که حوادث را پیش از وقوع حس کرده و قبل از دیر شدن اقدام کند.

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به موج ایجاد شده در کشور در پی حادثه 19 دی مردم قم، تأکید کرد: قیام 19 دی مردم قم موج بزرگی را در همه کشور ایجاد کرده و سرسلسله قیامی زنجیره ای بود که پس از آن در مراکز استان ها به وجود آمده و این قیام از شهر مقدس قم آغاز شده و در تمام ایران ادامه یافت.

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به توطئه های امروز استکبار جهانی برای کشور، گفت: امروز حمله به دستگاه قضا در دستور کار اتاق فکر لندن قرار گرفته و پس از ماه ها اجرای پروژه هجمه و حمله به قوه قضائیه از سوی ضدانقلاب خارج نشین و همراهی برخی در داخل کشور کلید خورده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات قاطع قوه قضائیه در سال های اخیر در مقابله با فتنه و فساد، اظهار داشت: هجمه به دستگاه قضایی در این روزها به اوج خود رسیده و این عملیات روانی در حالی صورت می گیرد که موضع‌گیری‌ها و اقدامات قاطع قوه قضاییه در پرونده‌های مرتبط با فتنه، فساد و نفوذ، به عصبانیت ضدانقلاب خارج نشین و برخی فتنه‌گران داخلی بیش از پیش دامن زده است./949/302/ب2

ارسال نظرات