۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۷۲۵۸۵
استاد حوزه علمیه مریانج:

نیروهای انقلابی مطالبات ولایت فقیه را مد نظر قرار دهند

استاد حوزه علمیه مریانج گفت: اگر مسؤولان و نخبگان جامعه مطالبات رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند و طبق رهنمودهای ایشان پیش بروند، وحدت و همگرایی بین همه نیروها تحقق خواهد یافت.
ولایت فقیه

حجت الاسلام مهدی سیفی، استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: وقتی صحبت از نیروهای انقلابی است، بحث انقلاب به میان می آید و انقلاب نیز شعارهایی دارد، همگرایی نیروهای انقلابی این شعارها را در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زنده نگه می دارد.

 

وی ادامه داد: شعارهای عمومی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوریت است که در صورت عدم همگرایی نیروهای انقلابی، این شعارها در ابعاد اقتصادی و فرهنگی محقق نخواهد شد و نیز در بعد سیاسی هم اگر بدون همگرایی بین نیروها تفاهم و توافق با بیگانگان صورت بگیرد، مردم کشور زیر بار ذلت خواهند رفت  و منافع کشور و ملت از دست خواهد رفت.

 

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که باید به نیروهای انقلابی در همه ابعاد اهمیت داده شود و فرمودند که مسوولان نباید بگذارند که نیروهای انقلاب ترد شوند.

 

وی ضمن تبیین آسیب ها و موانع همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: اختلاف نظرات ممکن است سبب جدایی بین نیروهای انقلابی شود، جناح های سیاسی باید انتقادات خود را از طریق برگزاری جلسات و تبادل نظر با یکدیگر حل کنند.

 

حجت الاسلام سیفی تاکید کرد: نیروهای انقلاب باید بدانند درست کردن جنجال های سیاسی و مناقشات به روحیه و تفکر مردم ضربه می زند و اعتماد مردم نسبت به مسوولان را کم می کند و فضای جنجال جامعه را به سمت نا آرامی می برد.

 

وی افزود: در صورتی که فضای جامعه دست گروهی بیافتد که انقلابی نیستند و یا از انقلاب برگشته اند، آنگاه تحقق اتحاد و همگرایی ممکن نخواهد بود و فضای جامعه نیز به سمت سستی و بی اعتقادی و زدگی از انقلاب پیش می رود.

 

استاد حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، ابراز داشت: لازم است نجبگان کشور نسبت به این مسایل دقیق باشند و مسوولان و مردم در انتخابات دارای دید درست و روشن باشند که در این صورت مشکلات کمتر و اتحاد و همگرایی بیشتری در نیروهای انقلابی و جامعه پیش خواهد آمد.

 

وی در ادامه با تبیین محور همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: در روایات آمده است که امامت سبب نظام بخشی به جامعه است و به طور یقین ولایت، فصل الخطاب و محور اصلی در همگرایی نیروهای انقلابی است.

 

حجت الاسلام سیفی تاکید کرد: اگر مسوولان و نخبگان جامعه مطالبات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند و طبق رهنمودهای ایشان پیش بروند، وحدت و همگرایی بین همه نیروها تحقق خواهد یافت.

 

وی در پایان گفت: نکته دیگری که در موضوع همگرایی مطرح است، بحث ایمان است، ممکن است بعضی از نیروهای انقلابی در شرایطی قرار بگیرند که فضای امتحان و فتنه است، که اگر در این شرایط، ایمان محکمی نداشته باشند ممکن است هوای نفسانی و امیال شخصی آن ها را از مسیر همگرایی و وحدت دور کند./979/

 

 

ارسال نظرات