۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۲۵۷۸
سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ترویج سبک زندگی اسلامی با مدیریت صحیح فضای مجازی محقق می شود

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان مدیریت صحیح فضای مجازی را ابزار مهمی در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: فضای مجازی یکی از ظرفیت های کلان و گسترده در معرض ارزش ها، هنجارها و فضائل اخلاقی جامعه به حساب می آید. 
سبک زندگی اسلامی

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد، سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فعالیت ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حوزه مدیریت فضای مجازی، گفت: این اداره کل در حوزه مزبور به طور برجسته تلاش می‌کند و خط و مشی آن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و پیگیری مشکلات و کمبودهای حوزه فرهنگی و دینی است.  

وی با اشاره به استفاده حداکثری از شبکه های تبلیغی هرمزگان، افزود: در این ارتباط سعی شده، از مبلغان بومی شاغل و مستقر استان چه در نقاط شهر و چه در نقاط روستایی در مسیر تبیین آموزه های اسلامی، تربیتی و اخلاقی استفاده شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: رشد فضائل اخلاقی و انسانی در جامعه و افزایش حضور مردم به‌ویژه جوانان در مساجد و اماکن مذهبی و همچنین کاهش جرائم اجتماعی از مطالبات جدی رهبر بزرگوار است. 

حجت الاسلام انصاری راد تصریح کرد: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه ریزی لازم در حوزه فراغتی آنان نظیر اجرای کلاس های معارف قرآن کریم و برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی و همچنین پاسخ به سؤالات اعتقادی آنان و رفع شبهات القا شده از سوی دشمنان از جمله مواردی است که می تواند در مسیر تحقق مطالبات جدی رهبر نظام موثر واقع شود این اداره همواره موضوع مزبور را جدی تلقی کرده و آن را یکی از سیاست های اجرای خود دانسته است.  

وی با اشاره به رشد و توسعه نهضت قرآن آموزی در سطح استان هرمزگان گفت: مقام معظم رهبری همواره نسبت به نهضت قرآن آموزی اهمیت، جایگاه و نقش آن تأکید داشته اند، این اداره نیز توجه به رشد فعالیت های قرآنی را اعم از کلاس های روخوانی و صحیح خوانی قرآن، حفظ قرآن و پرداختن به مباحث تفسیری را یکی از سیاست های کاری خود دانسته و در این مسیر در حرکت است.  

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه بیان کرد: شناسایی، ساماندهی، هدایت و حمایت تشکل های دینی نظیر هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی، مداحان و شاعران دینی به‌ عنوان بخشی از ظرفیت های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی از اهم فعالیت های این نهاد دینی است، از این رو در این مسیر ضمن شناسایی و ساماندهی تشکل های مذکور سعی شده در راستای توانمند سازی آنان و افزایش سطح آگاهی های دینی، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان تلاش لازم صورت پذیرد.  

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به پیامدهای ورود به عرصه فضای مجازی، گفت: فضای مجازی یکی از ظرفیت های کلان و گسترده در معرض ارزش ها، هنجارها و فضائل اخلاقی جامعه به حساب می آید. 

وی تصریح کرد: این فضا چنانچه به نحو صحیح مدیریت شود و از محتوای غنی استفاده کند و از تبلیغات مسموم و محتوای ناسالم فاصله بگیرد می تواند ابزار مهم در جهت تبلیغات اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی مؤثر واقع شود. 

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان گفت: این اداره کل با برنامه دهی و هدایت محتوایی سایت های در اختیار نظیر سایت تبیان و سایت بانوان فرهیخته استان هرمزگان توانسته است نسبت به جذب کابران به‌ویژه جوانان و نوجوانان اقدامات مناسبی را انجام دهد./851/302/ب2

 

ارسال نظرات