۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۲۵۷۲
آیت الله سیفی مازندرانی:

روحانیت طلایه دار قیام 19 دی بود/ اجازه ندهیم روحیه انقلابی در حوزه کمرنگ شود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم از روحانیت به عنوان طلایه دار و پیشگام در قیام 19 دی یاد و بر لزوم حراست از تفکر و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد.
آیت الله سیفی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیفی مازندرانی در جلسه درس خارج خود با گرامی داشت سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی، این روز را روز جرقه انقلاب اسلامی دانست و گفت: طلاب و فضلا و بزرگان حوزه در این روز پیشگام بودند، تظاهرات اعتراضی به پیشگامی روحانیت در قم همگانی شد.

آیت الله سیفی مازندرانی با نقل خاطراتی از قیام خونین مردم قم در 19 دی، بیان کرد: مردم وقتی دیدند مراجع و علما راه افتاده اند، غیرت شان اجازه نداد؛ به همین دلیل مغازه های خود را بستند و به جمعیت اضافه شدند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر این که قطعا پرچمدار و پیشتاز این حرکت روحانیت و فضلای حوزه بودند، گفت: بسیاری از مراجع وقت هماهنگی، همدردی و همراهی کردند، لکن برخی پا را فراتر گذاشتند و صریحا در مقابل طاغوت بیانات زیبایی داشتند و به صورت علنی موضع گیری کردند.

وی مواضع صریح، شجاعانه و بی نظیر حضرت آیت الله نوری همدانی در آن مقطع زمانی را ستود و بیان کرد: یکی از این بزرگان حضرت آیت الله نوری همدانی بود که در آن جو سنگین و خفقان شدیدی که رژیم طاغوت ایجاد کرده بود شعر بسیار معنا داری را قرائت کردند.

آیت الله سیفی مازندرانی افزود: وقتی جمعیت از بیت حضرت آیت الله نوری همدانی حرکت کرد عوامل و ماموران رژیم در چهار راه شهدا مردم را به رگبار بستند و عده زیادی را به خاک و خون کشیدند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود مسؤولیت را امانتی در دست مدیران و مسؤولان کشور دانست و اظهار داشت: اگر مسؤولی در نظام اسلامی بخواهد در مساله انتخابات و یا در مواضع سیاسی، مسؤولیت را عرصه تاخت و تاز مطامع و اهداف سیاسی خود قرار دهد، مقام و منصب او بسیار بی ارزش است و در منطق دین و قرآن ارزشی نخواهد داشت.

آیت الله سیفی مازندرانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: برخی سوء تعبیر کردند، آنچه رهبری را وداشت که تاکید کردند حوزه باید انقلابی بماند این بود که در سال های اخیر علائم و نشانه هایی در حوزه دیدند که انقلابی بودن در حال کمرنگ شدن است.

وی بر لزوم حمایت بیش از پیش از طلاب و فضلای انقلابی تاکید و خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید اجازه دهیم حرکت و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه کمرنگ شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات