۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۷۲۵۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مسؤوليت امام حسن عسکري آماده كردن شيعه براي مهدوديت بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکري(ع) يك وظيفه مهم داشت و آن آماده كردن شيعه براي مسؤوليت بزرگ مهدويت بود.
حجت الاسلام حسين حسامي حجت الاسلام حسين حسامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسين حسامي شنبه شب در مراسم شاديانه ميلاد امام حسن عسکري(ع) كه بيت العباس خيابان طالقاني كاشان، برگزار شد، با اشاره به اينكه امام جواد الائمه(ع) امام هادي(ع) امام حسن عسکري(ع) و امام زمان(عج) كه بعد از امام رضا(ع) آمدند همه ابن الرضا هستند.

وي افزود: اگر امام جواد الائمه(ع) امام هادي(ع) امام حسن عسگري(ع) را ابن الرضا مي‌گويند براي اين است كه سخت ترين عمليات دوران 250 ساله تشيع را اين سه امام بزرگوار انجام دادند.

حجت الاسلام حسامي با يادآوري اينكه 92 سال از 250 سال دوران تشيع از اين سه امام است، گفت: امام جواد(ع) در 9 سالگي به امامت رسيد و در 25 سالگي به شهادت رسيد، امام هادي(ع) در 8 سالگي به امامت رسيد و در 37 سالگي به شهادت رسيد و امام حسن عسکري(ع) تنها دوران امامت اش 6 سال است كه در بين ائمه، كمترين دوران امامت از امام حسن عسگري(ع) است كه در سن 29 سالگي به شهادت رسيد.

وي همچنين، دوران امام هادي(ع) و امام حسن عسکري(ع) دوران بسيار خاصي دانست و با اشاره به اين در دوران اين امام بزرگوار چندين اتفاق رخ داده است، گفت: شبكه وكالت در دوران امام هادي(ع) تأسيس شد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اينكه يكي از كارهاي امام حسن عسکري(ع) مراقبت از دين بود، اظهارداشت: شبكه وكالت امام حسن عسکري(ع) به قدري قوي بوده كه در بحارالانوار نوشته عبدالله اسحاق كه از اصحاب و وكلاي امام حسن عسگري است 160 كيسه طلا از وجوهات را براي حضرت برد چرا كه حضرت در همه جهان اسلام نيرو داشته و برايشان نامه مي نوشته است.

به گفته وي، امام حسن عسکري(ع) يك وظيفه مهم دارد و آن آماده كردن شيعه براي مسؤوليت بزرگ مهدويت است، به اين معني كه تمام فعاليت امام حسن عسکري(ع) بحث مهدويت است.

حجت الاسلام حسامي در ادامه  از كتب اربعه به عنوان 4 كتاب اصلي شيعه نام برد و افزود: اصول كافي از مرحوم كليني اولين كتابي است كه شيعه نوشته است كه اين كتاب  قبل از آن به صورت متن و جزوه بوده اما مرحوم كليني چهارصد كتاب را جمع و يك كتاب 16 هزار حديثي نوشت و اينگونه امام هادي و امام حسن عسگري جامعه را تربيت كردند كه بچه هاي اين جامعه تبديل به كليني و شيخ صدوق و شيخ مفيد شدند و اين ويژگي امام است.

استاد حوزه و دانشگاه يادآور شد: سخت ترين عمليات دوران  امامت را اين سه ابن الرضاها و اين فرزندان علي ابن موسي الرضا(ع) امام جواد الائمه(ع) و امام هادي(ع) و به ويژه امام حسن عسکري(ع) داشتند و شيعه را به جايي رسانيدند كه 1400 سال  اين راه را ادامه داده اند.

حجت الاسلام حسامي در ادامه با اشاره به راههاي پنجگانه پيدا كردن منجي، گفت: اديان الهي، يهوديت، مسيحيت، زرتشت و حتي بوديسم كه دين ندارند اعتقاد دارند كه منجي خواهد آمد ضمن اينكه اهل تسنن و عامه نيز اعتقاد دارند منجي خواهد آمد و اگر در تمامي كتابهاي شيعه 4 هزار و 500 روايت در باره امام زمان(عج) است اما اهل تسنن 6 هزار روايت در باره امام زمان دارند.

وي ادامه داد: اعتقاد ما به به امام زمان با اعتقاد مسيحيت به امام زمان متفاوت است چرا كه اعتقاد ما خيلي بالاتر و متعالي‌تر است، چرا كه يهوديت و مسحيت اعتقاد دارند جنگ آخر زمان جنگ سوم در منطقه شامات اتفاق خواهد افتاد و يكي از علتهايي كه دعاي شب و روز يهوديت ادامه جنگ در منطقه شام و سوريه و لبنان  براي اين است كه اعتقاد دارند منجي‌آنها در اين منطقه ظهور خواهد كرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اينكه دشمنان دين و اهل بيت(ع) آمريكا و اسرائيل امروز در نفوذ خود به اعتقادات ما لحظه اي را از دست نخواهند داد، گفت: جمهوري اسلامي ايران بعد از 38 سال تنها داراي يك شبكه ماهواره اي است اما فردي كه يك مقلد ندارد در حال حاضر داراي 18 شبكه ماهواره اي در انگلستان است.

حجت الاسلام حسامي يادآور شد: براي همين است كه اميرمؤمنان(ع) به مردم كوفه مي فرمايد، حاضرم 10 نفر از شما را بدهم يكي از اصحاب معاويه را بگيرم چرا كه آنها در باطل خودشان محكم هستند اما شما در حق خود سست و ضعيف هستيد./1307/202/ب2

ارسال نظرات