۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۷۲۵۶۹
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

مشکلات مردم با فرافکنی و چنگ انداختن به قوه قضاییه حل نمی شود/ هجوم به دستگاه قضا تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تأکید بر این که برای ایجاد امید در مردم باید مشکلات آن ها را حل کرد، گفت: فرافکنی، حاشیه پردازی، دعوا و چنگ انداختن به قوه قضائیه حل مشکلات مردم نیست بلکه حل مشکلات مردم است نه این که بیکاری و رکود توجیه شود.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین  ‌آیت الله کعبی  ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های بسیار به قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه را به دلیل مبارزه با فساد اقتصادی باید ستود.

وی افزود: طبعا دفاع از حق و تلاش برای اجرای عدالت و مبارزه با اختاپوس هفت سر فساد هزینه دارد، کمترین هزینه آن تخریب قوه قضائیه است؛ دشمنان حق و عدالت و مفسدان اقتصادی همواره دنبال حاشیه های امن می گردند و با استفاده از رانت قدرت می خواهند باطل خود را حق جلوه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که این افراد با غوغاسالاری می خواهند از دستگاه عدالت فرار کنند، اظهار داشت: شفافیت و پاسخگویی به قوه قضائیه و همکاری با این قوه برای احقاق حق و اجرای عدالت وظیفه همه دستگاه های عمومی است.

وی ادامه داد: به ویژه از قوه مجریه توقع است که برای اجرای عدالت همکاری نزدیکی با قوه قضائیه داشته باشد و اطلاعات خود را در اختیار قرار دهد و با شفافیت برخورد کند چرا که هیچ کس استثنا نیست، هیچ کس نباید از حاشیه استفاده کرده و فرافکنی کند برای این که به دستگاه عدالت پاسخگو نباشد.

آیت الله کعبی با بیان این که در این زمینه رییس دستگاه قضایی، معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور جهت دفاع از عدالت و حق و قوه قضائیه با شفافیت اطلاع رسانی کردند، ابراز داشت: گرچه زیبنده نیست که مسؤولان دعواهای خود را رسانه ای کنند اما متأسفانه آقای رییس جمهور در مصاحبه تلویزیونی آغازگر این قصه بوده است.

وی عنوان کرد: ضمن این که دعواهای رسانه ای باید پایان پیدا کند باید همه دستگاه ها و قوا به ویژه قوه مجریه به دستگاه قضایی جهت اجرای عدالت کمک کنند، هیچ کس در این زمینه استثنا نیست به ویژه بحث حقوق های نجومی که باید گفت ناحق های سرسام آور و وام های کلان بی جهتی که با استفاده از رانت قدرت برخی از منسوبان رییس جمهور از آن برخوردار بودند و سبب تذکر نمایندگان مجلس شده است و بقیه موارد باید رسیدگی شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد که هجوم به قوه قضائیه تا روز انتخابات ادامه پیدا کند چون دستورالعمل دشمن در جنگ رسانه ای اش حمله به قوه قضائیه و تمسک به بهانه های واهی همانند حقوق بشر و امثال آن است.

وی اضافه کرد: در داخل هم همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بهترین تبلیغ برای قوه مجریه کار عملی است در حالی که مشکلات بیکاری و رکود حل نشده با فرافکنی،دوقطبی سازی، ایجاد اختلاف و سیاسی برخورد کردن مردم پاسخ دریافت نمی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که برای ایجاد امید در مردم باید مشکلات آن ها را حل کرد، گفت: فرافکنی، حاشیه پردازی، دعوا و چنگ انداختن به قوه قضائیه حل مشکلات مردم نیست بلکه حل مشکلات مردم به تلاش شبانه روزی برای علاج عملی مشکل رکود و بیکاری و ایجاد فضای کسب و کار است همانگونه که در وعده های رییس جمهور بود نه توجیه بیکاری و رکود.

وی تأکید کرد: با توجیه رکود مشکلی حل نمی شود بلکه به عمل کار براید به سخندانی نیست./1323/ت302/ج

ارسال نظرات