۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۵۶۴
امام جمعه بابل:

رواج بی حجابی از عوامل افزایش طلاق در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزایش طلاق را در جامعه از اثرات عدم توجه به حجاب و عفاف بیان کرد و گفت: خالی شدن ارزش های الهی در میان خانواده ها، بی عفافی و عدم توجه به حجاب، بر اساس پژوهش های صورت گرفته یکی از اثرات تلخ افزایش طلاق است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در دیدار فعالان عرصه عفاف و حجاب بابل با اشاره به به فرا رسیدن سالروز کشف حجاب توسط حکومت رضاخان گفت: ماجرای کشف حجاب رضاخان در سال 1314 یکی از تلخ ترین و خسارت آفرین ترین رویداد در قرن اخیر  برجامعه مذهبی و دینی ایران است.

وی افزود: رضاخان با دستور کشف حجاب به صورت رسمی بعد از سفر به ترکیه و تحت تاثیر آتاتورک، زمینه رواج بی حجابی و بی عفتی را در کشور ایجاد کرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با بیان این مطلب که تا قبل از کشف حجاب، مسأله حجاب حتی در میان خانواده های مرفه و رجال مطرح سیاسی مساله ای مهم بود، خاطرنشان کرد: همسر نخست وزیر رضاخان پس از کشف حجاب اجباری، از شدت ناراحتی بیمار شد و جان سپرد.

وی مسأله کشف حجاب را راهی برای نفوذ همه جانبه بیگانگان در کشور عنوان کرد و ادامه داد: غرب برنامه های خود را در مسیر تسلط بر امور جامعه و نفوذ در ارکان آن را در گرفتن فرهنگ دینی در جامعه می داند و لذا برنامه های گسترده فرهنگی خود را برای مقابله با مسائلی مانند عفاف و حجاب قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حجاب را مهمترین سپر برای حفظ فرد و جامعه برشمرد و بیان داشت: مهمترین جلوه فرهنگ دینی که اثرگذار بر همه آحاد امت وسپری مستحکم برای فرد و جامعه محسوب می شود، حجاب است.

 وی افزود: مهمترین جلوه فرهنگ اسلامی که امروز مورد بی اعتنایی و خسارت های زیادی قرار گرفته، موضوع عفاف و حجاب است.

امام جمعه بابل افزایش طلاق را در جامعه از اثرات عدم توجه به حجاب و عفاف بیان کرد و گفت: خالی شدن ارزش های الهی در میان خانواده ها، بی عفافی و عدم توجه به حجاب، بر اساس پژوهش های صورت گرفته یکی از اثرات تلخ افزایش طلاق است.

وی با درخواست از دولت برای توجه بیشتر به مسأله ترویج مسائل دینی از جمله حجاب در جامعه، تصریح کرد: با وجود قرار داشتن یک روحانی در رأس این دولت، بررسی ها در این روزهای پایانی دولت یازدهم نشان می دهد که کار آنچنانی برای عفاف و حجاب صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: ای کاش دولت به اندازه دریاچه ارومیه و رونمایی از حقوق شهروندی به مسأله عفاف و حجاب هم توجه می کرد./1313/202/ب2

ارسال نظرات