۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۵۳۳
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

وقف منفعتی عاملی برای محرومیت زدایی در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان وقف منفعتی را مهم ترین عامل برای محرومیت زدایی در جامعه عنوان کرد و گفت: با فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ها باید در جهت گسترش وقفهای منفعتی در جامعه بهره مند شد.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به فعالیت اوقاف در زمینه وقف، بقاع متبرکه و فعالیتهای قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: 108 امامزاده در استان لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 10 امامزاده شاخص در لرستان، افزود: برنامه های اوقاف در مناسبت های گوناگون با محوریت امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.

اجرای 15 طرح عمرانی در بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ طرح عمرانی در امامزادگان و موقوفات استان انجام و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ‌ترین طرح های عمرانی بقاع متبرکه لرستان توسعه بقعه و حریم امامزاده ابراهیم شهرستان ازنا، امامزاده ابراهیم نورآباد، پیرمحمد الشتر و زید بن علی شهرستان دورود است.

حجت الاسلام خاکباز احداث ساختمان تجاری، مسکونی و احداث باغ در اطراف امامزاده محمد(ع) درب گنبد کوهدشت را از دیگر طرح های عمرانی اوقاف لرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمرکز طرح های اوقاف لرستان بر سرمایه‌گذاری روی موقوفات از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد، افزود: سرمایه گذاری روی موقوفات بروجرد از دیگر برنامه های اوقاف است، چرا که سرمایه‌ گذاری روی موقوفات منفعتی موجب درآمدزایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 100 موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان ایجاد شده است.

وی از وقف به عنوان سنت حسنه یاد کرد که در زمینه فقرزدایی و مقابله با محرومیت نقش بسزایی دارد و اظهار داشت: برای نقش آفرینی در این عرصه و در سایه فرهنگ سازی باید به ایجاد وقفهای منفعتی کمک کرد.

حجت الاسلام خاکباز بیان داشت: با گسترش فرهنگ وقف و هدایت نیت واقفان به سمت وقفهای منفعتی باید در جهت رشد و پیشرفت جامعه گام برداریم./9459/302/ب2

ارسال نظرات